دبیر جشنواره فیلم فجر هفته آینده معرفی می شود

به گزارش مجله اندیشه، تهران (پانا) - رئیس سازمان سینمایی از معرفی دبیر چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر دبیر جشنواره ملی فیلم فجر در هفته آینده خبر داد.

دبیر جشنواره فیلم فجر هفته آینده معرفی می شود

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور درحاشیه بازدید از سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره تعامل بنیاد سینمایی فارابی با انجمن سینمای جوان و مرکز توسعه مستند و تجربی و اینکه آیا این به معنای ادغام این سازمان ها است؟ گفت: خیر، اصلا به معنای ادغام سازمان ها نیست. این سخن دیروز اقای جوادی به این معنا است که همه سازمان ها اعم از انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی و ... یک چرخ خواهند بود فیلمساز خوبی که تجربیات خودش را در جریان فیلمسازی کوتاه تمام کرده، شاید میاز به حمایت فیلم اول بلند خود داشته باشد که این مهم در فارابی محقق می شود.

وی اظهار داشت: این چرخه ای که تعریف کردند همین راستا کمک کننده برای بچه های فیلمساز است و در واقع فرایند تولید اولین فیلم حرفه ای فیلمساز شکل می گیرد و همه سازمان های زیرمجموعه سازمان سینمایی، مکمل هم هستند و جدا از هم نیستند و یک سیاست مشترک خواهند داشت.

خزاعی درباره بحث تامین بودجه فیلمسازها نیز توضیح داد: بودجه بحث دیگری است اما وظیفه انجمن سینمای ج ان و دیگر سازمان ها تعریف شده است ولی ما بزای فیلمسازی که دوست دارد وارد فیلمسازی بلند شود که طبیعتا شرایطی برایشان در فارابی فراهم خواهد شد. در واقع همه موسسات و سازمان های زیرمجموعه سازمان سینمایی می توانند استعدادهای خودشان را به فارابی برای حمایت معرفی کنند.

وی درباره دبیر جشنواره ملی فیلم فجر نیز گفت: در این وقت کمی که ما به سازمان آمده ایم، شورایی معین کردیم که در حال نگارش آیین نامه جشنواره هستند چراکه برای چهلمین دوره جشنواره برنامه ها و تغییراتی داریم که هفته آینده به همراه معرفی دبیر جشنواره ملی فیلم فجر اعلام خواهند شد. مذاکرات با دبیر جشنواره فجر اجرا شده است و اواخر هفته اینده، دبیر معرفی خواهد شد.

رییس سازمان سینمایی درباره اسامی همانند مجتبی امینی که برای دبیری این رویداد در محافل رسانه ای مطرح می شود، اظهار بی اطلاعی کرد.

خزاعی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات در انجمن سینمای جوان و تغییر سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران همانند مدیرعامل فارابی گفت: آقای موسوی یکی از مدیران پیروز در سال های سال بوده اند و تجارب خوبی کسب کرده اند. همین الان چند وزارتخانه در پی ایشان هستند حتی نامه درخواستشان را به من زده اند.

وی اظهار داشت: به عنوان کسی که کار کرده و تجربه کسب کرده تمایل داریم در کنارمان باشند. اما به نظر خواسته خودشان بستگی دارد و ایشان جزء مدیران پیروز ما هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1895

به "دبیر جشنواره فیلم فجر هفته آینده معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر جشنواره فیلم فجر هفته آینده معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید