خودکشی مورچه ها در دایره بی انتها!

به گزارش مجله اندیشه، دایره مرگ پدیده ای مشاهده شده است که در آن گروهی از مورچه های ارتش از گروه اصلی جستجوگر جدا می شوند، مسیر را از دست می دهند و شروع در پی کردن یکدیگر می کنند و دایره ای در حال چرخش را تشکیل می دهند که معمولاً به عنوان مارپیچ مرگ نیز شناخته می شود، چراکه مورچه ها ممکن است در نهایت از خستگی بمیرند.

خودکشی مورچه ها در دایره بی انتها!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دایره مرگ یک پدیده طبیعی عجیب است که در آن کلونی مورچه ها اساساً با دنبال کردن یکدیگر در یک دایره بی خاتمه خودکشی می کنند، راهپیمایی تا زمانی که از خستگی بمیرند ادامه پیدا می کند. مورچه های ارتش یا گروه اصلیقدرت جهت یابی ندارند، بنابراین از فرمون های یک مورچه جستجوگر پیروی می کنند.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی کار دست سردبیر مجله آلمانی داد/ چاپ مصاحبه جعلی با شوماخر

این ببر یک مشکل بزرگ دارد، گول ظاهرش را نخورید! / عکس

تمامی مورچه ها دارای یک جفت شاخک خمیده بر روی سرشان و یک ناحیه فشرده و بسیار باریک بین شکم و سینه هستند. ملکه ها بزرگترین اعضای کلونی بوده و اغلب 2 الی 3 برابر بزرگتر از کارگران می باشند.

ملکه ها بالدار هستند ولی مدتی پس از جفت گیری، بال هایشان را از دست می دهند. بال های ملکه ممکن است پس از هچ شدن تخم ها مورد تغذیه لاروها قرار بگیرند. ملکه های انواع مورچه ها شکم های خیلی بزرگی دارند و می توانند به مدت چندین سال زنده بمانند. نرها و ملکه ها به منظور جفت گیری، از کلونی اولیه خود پرواز نموده و پس از جفت گیری برای خود کلونی نو می سازند.

هر گونه مشخصی از مورچه ها در طول زمان معینی از سال جفت گیری می کند. پس از جفت گیری، مورچه ملکه یک محل مناسب را برای لانه گزینی جستجو نموده و یک کلونی نو را آغاز می کند. وجود مورچه های بالدار در حال پرواز داخل خانه نشان دهنده یک لانه مورچه در آن حوالی است.

نرها عموماً هم مقدار و یا بزرگتر از کارگران بوده، بالدار هستند و دارای یک سر کوچک بوده و چشم های به نسبت بزرگی دارند. آن ها در کلونی های قدیمی تر و بزرگ، تولید شده و تنها هدفشان جفت گیری با ملکه های نو است و مدت کوتاهی پس از جفت گیری می میرند.

کارگران ماده های عقیم و بی بال کلونی هستند. کارگران برخی از گونه های مورچه از لحاظ مقدار با یکدیگر متفاوت بوده و به دو گروه کارگران بزرگ و کوچک تقسیم می گردند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2265

به "خودکشی مورچه ها در دایره بی انتها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکشی مورچه ها در دایره بی انتها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید