خبرنگاران فرماندار آستارا: کارفرمایان با وام کمیته امداد برای مددجویان شغل ایجاد کنند

به گزارش مجله اندیشه، آستارا - خبرنگاران - فرماندار آستارا گفت: کمیته امداد به کارفرمایان در قبال اشتغالزایی برای مددجویان، تسهیلات کم بهره می پردازد و فعالان بخش خصوصی از این فرصت دولت، برای ایجاد شغل به خانوارهای تحت حمایت و رونق کسب و کار خود استفاده کنند.

خبرنگاران فرماندار آستارا: کارفرمایان با وام کمیته امداد برای مددجویان شغل ایجاد کنند

حسن رستم زاد روز یکشنبه در بازدید از کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا اظهار کرد: سالانه مبالغ بسیاری برای حمایت از اقشار آسیب پذیر از سوی نهادهایی نظیر کمیته امداد هزینه می شود و باید با برنامه ریزی، ایجاد فرصت های شغلی و درآمدهای پایدار، وابستگی جامعه هدف کاهش یابد.

وی اعلام نمود: کمیته امداد در 40 سال گذشته خدمات بسیاری برای قشر محروم انجام داده است اما افراد تحت پوشش نباید افزایش یابند و آموزش مهارت، پرداخت تسهیلات کم بهره، اشتغالزایی و ارائه مشاوره برای خودکفایی مددجویان لازم است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا هم اظهار کرد: این نهاد در قبال ایجاد اشتغال به هر مددجو از طرف کارفرمای بخش خصوصی، یا بیمه آن مددجو را می پردازد یا به کارفرما، 500 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.

بهرام تسلی نیا اضافه نمود: با استفاده از تسهیلات کارفرمایی کمیته امداد در آستارا برای چندین مددجو شغل ایجاد شده و نمونه آن، کارگاه تولیدی در روستای ویرمونی با اشتغالزایی برای 10 نفر از سوی کارفرمای بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: کمیته امداد آستارا از سال گذشته تا به امروز با پرداخت 32 میلیارد ریال تسهیلات برای 102 خانوار در بخش های دامپروری، کشاورزی، خدماتی و حمل و نقل، خیاطی و شیرینی پزی شغل ایجاد کرده است.

وی اعلام نمود: در سال جاری 100 مددجو به منظور مهارت آموزی و اشتغال در بازار کار، از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند و پس از پایان هر دوره، گواهینامه معتبر مرکز فنی و حرفه ای صادر می شود.

وی گفت: طبق تفاهم کمیته امداد و مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا، مددجویان با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای مهارت خیاطی، آرایشگری، صنعت ساختمان و تراشکاری را فرا می گیرند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و 2 هزار و 616 خانوار آن با سه هزار و 76 نفر، تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1094

به "خبرنگاران فرماندار آستارا: کارفرمایان با وام کمیته امداد برای مددجویان شغل ایجاد کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار آستارا: کارفرمایان با وام کمیته امداد برای مددجویان شغل ایجاد کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید