خبرنگاران ضمانت بانکی از مسائل بهینه سازی مسکن روستایی است

به گزارش مجله اندیشه، گناباد- خبرنگارانـ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان تعدد ضامن یا ضمانت زنجیره ای برای دریافت تسهیلات بانکی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی را از مسائل مهم بهینه سازی مسکن روستایی در این شهرستانها ذکر کرد و خواهان همکاری بیشتر مسوولان ذیربط و بانکهای عامل در این زمینه شد.

خبرنگاران ضمانت بانکی از مسائل بهینه سازی مسکن روستایی است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ناصر چیتگر روز شنبه طی گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه بعضی بانکهای عامل برای اخذ تسهیلات مسکن روستایی چند ضامن یا یا ضامن کارمند مطالبه می نمایند گفت: این امر در توان متقاضیان این بخش نیست و موجب شده است کمتر از 80 درصد تسهیلات بهینه سازی مسکن روستایی توسط متقاضیان و افراد معرفی شده به بانکهای عامل جذب گردد.

وی از افزایش 20 درصدی میزان تسهیلات پرداختی مقاوم سازی مسکن در مناطق شهری و روستایی شهرستانهای گناباد و بجستان طی نیمه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال اطلاع داد و اضافه نمود: تسهیلات بهینه سازی مسکن روستایی از 400 میلیون ریال در سال گذشته به 500 میلیون ریال طی سال جاری افزایش یافته و با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 10 ساله به افراد متقاضی پرداخت می گردد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان با بیان اینکه 105 نفر از متقاضیان در شهرستانهای گناباد و بجستان برای دریافت تسهیلات 500 میلیون ریالی بهینه سازی مسکن روستایی به بانکهای عامل معرفی شدند ادامه داد: از این میزان 75 فقره تسهیلات در گناباد و 30 فقره در بجستان پرداخت می گردد.

وی گفت: 221 فقره تسهیلات 400 میلیون ریالی و 250 میلیون ریالی بلاعوض در قالب طرح احداث مسکن محرومان به افراد معرفی شده از کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت می گردد.

چیتگر اضافه نمود: از مجموع 62 روستای بالای 20 خانوار در گناباد طرح هادی در 58 روستا مطالعه و در 25 روستا اجرا شده است.

وی ادامه داد: همجنین از 25 روستای بالای 20 خانوار در بجستان طرح هادی در 23 روستا مطالعه شده و در 13 روستا اجرا شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات ویژه مسکن روستایی از سال 1383 تا به امروز چهار هزار و 989 پرونده در این شهرستانها تشکیل شده و سه هزار و 975 واحد با بهره گیری از این تسهیلات به اتمام رسده است.

وی اضافه نمود: در شهرستان بجستان از مجموع 382 فقره پرونده که برای استفاده از این تسهیلات در سال 1398 به بانکهای عامل معرفی شده 153 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در دست پرداخت می باشد.

چیتگر ادامه داد: در گنایاد هم از 455 فقره تسهیلات ابلاغ شده در این زمینه به بانکهای عامل طی این مدت در مجموع 182 میلیارد ریال به متقاضیان در دست پرداخت است.

شهرستان های گناباد و بجستان با 140 هزار نفر جمعیت به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1315

به "خبرنگاران ضمانت بانکی از مسائل بهینه سازی مسکن روستایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضمانت بانکی از مسائل بهینه سازی مسکن روستایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید