حلالی: زنوزی پیروز نبود، کاش تراکتور را هم واگذار کند

به گزارش مجله اندیشه، پیشسکوت باشگاه تراکتور معتقد است زنوزی در این 3 سال مالکیت باشگاه، نتوانسته تیم را به سمت موفقیت سوق دهد و تنها هدفش عزیز شدن پیش طرفداران تراکتور بوده است.

حلالی: زنوزی پیروز نبود، کاش تراکتور را هم واگذار کند

جهت دریافت مشاوره خدمات سایز استاندارد تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

اسماعیل حلالی، پیشسکوت فوتبال و بازیکن سابق تراکتور درباره حواشی اخیر این تیم که منجر به حذف از جام حذفی و دور شدن از کورس قهرمانی شد، به خبرنگار خبرنگاران گفت: رسول خطیبی نشان داده روابط خوبی با بازیکنانی که سن بالایی دارند، ندارد و این قضیه را چه در دوره اول سرمربیگری اش در تراکتور و چه در گسترش فولاد شاهد بودیم. نظر او این است که بازیکنان جوان مطیع تر هستند و راحت تر حرف گوش می نمایند. تراکتور فعلی تیم پیری است و به نظر من هم این همه بازیکنان باتجربه نباید همگی در یک تیم بازی نمایند. آن ها پیش از آمدن خطیبی احساس فرمانروایی در تراکتور داشتند و حالا بر سر این موضوع دعوا شده است.

وی ادامه داد: دستورات خطیبی به مذاق شجاعی و دژاگه خوش نیامده زیرا آن ها تیم را برای خود می دانستند. این دو بازیکنان خوب و ارزشمندی هستند اما هر بازیکنی وظیفه اش این است که به حرف مربی گوش دهد. یکی دیگر از مسائل تراکتور این است که زنوزی کاملا با بازیکنان در ارتباط است و این کار را برای مربی سخت می نماید و هر کسی بخواهد مسئولیت فنی تراکتور را قبول کند، خیلی زود حذف می گردد و حرف آخر را هم بازیکن می زند. الان شرایط به گونه ای شده که بازیکنان حس می نمایند بهترین بازیکن زمین هستند و صلاحیت تیم برای شان مهم نیست و مهم این است که آن ها برای تیم بازی نمایند و هر مربی به آن ها بازی ندهد، باید از تیم برود.

حلالی درباره مدیریت زنوزی و منفعل بودن او در این حواشی گفت: زنوزی از ابتدای فصل تصمیمات اشتباهی گرفت. اشتباه اول او این بود که منصوریان را وارد جوی کرد که او را قبول نداشتند. اشتباه دوم او، حمایت نکردن از منصوریان بود که او را خیلی سریع برکنار کردند. اشتباه بعدی نشاندن شجاعی روی نیمکت بود. شجاعی تمرکز لازم برای بازی کردن را نداشت و همین باعث شد بازی او افت کند. ما تذکرات زیادی به شجاعی دادیم اما او فکر می کرد که ما با او مشکل داریم اما حالا به این نتیجه رسیده است که کاش آن موقع مسئولیت فنی تراکتور را قبول نمی کرد. تنها تصمیم درست این فصل زنوزی، اضافه کردن فیروز کریمی به کادر فنی تراکتور بود زیرا او دانش فنی خوبی دارد. زنوزی باید موضوع خود را در مورد این دو اعلام می کرد زیرا وقتی سرمربی این ها را کنار گذاشته، چرا باید زنوزی به دنبال تمدید قرارداد با این بازیکنان باشد. زنوزی باید تکلیف خود را تعیین کند. باید از خطیبی به صورت کامل حمایت گردد تا فصل بعد تیمش را خودش جمع کند. زنوزی باید اهمیتی که به بازیکنان خوب و خارجی می دهد را به مربیان و بازیکنان بومی بدهد. خطیبی هم یک ایرادی دارد و آن هم استفاده از یاری مربیان ضعیف در کنار خودش است. اکنون آمدن کریمی او یاری زیادی به او بکند.

این پیشکسوت فوتبال درباره بی فایده بودن مالکیت زنوزی در این 3 سال شرح داد: همین که 3 سال فردی آمده که در فوتبال هزینه کند، باید از او تشکر کرد اما او فوتبال را با سایر فعالیت ها مالی اش اشتباه گرفته است. باید هنر مدیریت در فوتبال بلد بود. کسانی که در باشگاه شما هستند، کارگر و کارمند شما نیستند. نوع جذب مدیرعامل، بازیکن و مربی و حتی نوع ادبیات حرف زدن با این ها توسط زنوزی درست نبود. بسیاری از مدیرانی هم که در تراکتور آمدند، سفارشی بودند تا او جای دیگری کارش را راه بیاندازد. من چند سال است به این مسائل اعتراض می کنم اما توسط مردم شهرم مورد هجمه قرار گرفته ام. تراکتور با یک سوم هزینه هایی که در این 3 سال نموده، می توانست موفقیت های بیشتری کسب کند. مربیانی را آورده اند که در 70 سالگی دیگر انگیزه ای ندارند، مربی را آوردند که در طول تمرین 10 تا نوشابه می خورد و عملکرد فنی برایش مهم نیست. این بریز و بپاش ها فقط برای این است که مردم از او تعریف نمایند.

حلالی اضافه کرد: زنوزی قدر پول خود را نمی داند و پول بی زبان را مفت به خارجی ها می دهند اما کاپیتان سابق تیم که مربی پایه ها هم بود، به خاطر 5 میلیون پول که از باشگاه طلب داشت، سکته کرد و به پولش نرسید. راندمان این 3 سال مدیریت زنوزی چه بوده است؟ نه مربی درست حسابی و نه بازیکن خوبی پرورش داده شده است. حتی ساختاری هم در باشگاه به وجود نیامده که اگز زنوزی هم رفت، باشگاه ساختارش را حفظ کند تا به موفقیت برسد. آن جام حذفی را هم اگر این همه هزینه نمی شد، می توانستند به دست بیاورند.

وی گفت: اطرافیان زنوزی مشاوران خوبی نیستند. من از صمیم قلب مسرور شدم که ماشین سازی را انتقال داد. بهتر است او تراکتور را هم انتقال دهد و یا حتی مدیریتش را به شخص فوتبالی بسپارد و خودش کمتر در مسائل دخالت کند. طبیعی است که او به خاطر مسائل مالی دیگر، سرش شلوغ باشد و نتواند به تیم آن طور که باید یاری کند. بهتر است او تیم را دست مدیری ورزشی و فوتبالی بدهد و خودش فقط حامی تراکتور باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1688

به "حلالی: زنوزی پیروز نبود، کاش تراکتور را هم واگذار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلالی: زنوزی پیروز نبود، کاش تراکتور را هم واگذار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید