پاییزی رنگارنگ در پیجن فرج؛ آمریکا

به گزارش مجله اندیشه، پیجن فرج، شهری کوهستانی واقع در استان تنسی در کشور ایالات متحده آمریکا و یکی از برترین و زیباترین مقاصد برای سفر خانوادگی در فصل پاییز است.

پاییزی رنگارنگ در پیجن فرج؛ آمریکا

اگر از هواداران پاییز و با آغوش باز پذیرای فصل ژاکت پوشیدن، هوای خنک، بهانه ای برای نوشیدن دومین یا سومین فنجان قهوه هستید، حتما از شهر پیجن فرج (Pigeon Forge) خوش تان می آید. احتمالا جای دیگری در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد که پاییز را به این زیبایی جشن بگیرد. در نزدیکی پیجن فرج، در کوه های اسموکی، جشنواره های پاییزی به وقوع می پیوندند، و باد خشکی با یک هیجان انکارناپذیر رسیدن برترین فصل سال را نوید می دهد.

اگر هنوز به این مکان سفر نکرده اید، آن را به لیست خود اضافه کنید. در ادامه می توانید عکس های زیبا و خیره نماینده ای از پاییز در پیجن فرج را تماشا کنید.

نمایش رنگ های پاییزی در پارک ملی کوهستان گریت اسموکی

پیجن فرج تنها چهار مایل (6 کیلومتر) از ورودی پارک ملی کوهستان بزرگ اسموکی فاصله دارد. حتی در شهر هم، حس خواهید کرد که انگار این کوه ها بر روی شما سایه انداخته اند. و بخصوص در پاییز، نمی توانید به این شهر بروید و به محبوب ترین پارک ملی این کشور سر نزنید.

این مکان رایگان است و یکی از چندین پارک ملی است که این امکان را دارد. حتی اگر تنها چند ساعت وقت برایتان به جای مانده باشد، به روستای Codes Cove بروید، یا مکانی مناسب برای پیک نیک پیدا کنید و در طبیعت خوش چشم انداز آنجا بیشتر پیاده روی و کمتر رانندگی کنید.

شب های پاییزی در پارک وی

وقتی برای اولین بار وارد پیجن فرج می شوید، برای بازدید از پارک وی فرصت دارید. پارک وی در پنج مایلی (8 کیلومتری) رودخانه لیتل پیجن است، و تقریبا با هر قدمی که آنجا برمی دارید، چیزهایی مانند مغازه های محلی، موزه مجسمه های مومی، شهربازی، انواع مختلف کلوچه و پنکیک و ... را خواهید دید و آن ها را یکی یکی به لیست خود اضافه می کنید. ناب (Nab) یکی از هزاران هتل در این منطقه است که می توانید، خودروی خود را پارک کنید، و به همه تماشای های شهر نزدیک هستید.

نکته: واگن های برقی در اینجا وجود دارد که با هزینه 50 سنت (2000 تومان) جهت رفت و برگشت پارک وی را طی می نماید.

تمام شهر با رنگ های پاییزی تزئین می گردد

وقتی می گویند پاییز در پیجن فرج نمایان شده است، منظور آن ها فقط تغییر رنگ برگ درختان نیست.

در مقابل مغازه ها، خیابان ها، رستوران ها و پیاده روها، همه چیز ترکیبی از رنگ های قرمز، پرتقالی و طلایی می گردد و همواره یک کدوتنبل نمایشی در اطراف جلب توجه می نماید.

ترکیب عجیب و عالی شربت افرا و موسیقی زنده به وفور یافت می گردد. صدها کیک فنجانی را خواهید دید که برای جشنواره های برداشت محصول تهیه شده اند و شهربازی دالیوود که به برترین شکل تزیین می گردد.

پیاده روی لذت بخش تر می گردد

صحبت درباره گزینه های پیاده روی در پیجن فرج ممکن است چند روز طول بکشد. تنها بیش از 800 مایل (1287 کیلومتر) جهت پیاده روی در پارک ملی وجود دارد، بنابراین اگر قصد دارید در تمام منطقه پیاده روی کنید، باید برای مدت زیادی در آنجا بمانید. از این رو در ادامه جهتهای برجسته را معرفی خواهیم کرد.

جهت مشهور آپالاچیان که 71 مایل (114 کیلومتر) طول دارد و از میان پارک ملی کوهستان اسموکی می گذرد. در منطقه اطراف کلینگمنز دام گردش کنید و وقتی به خانه برگشتید، از پیاده روی در جهت آپالاچیان تعریف کنید.

اگر به آبشار علاقه دارید، با یک سفر سریع 2/6 مایلی (4 کیلومتر) از آبشار لائورل بازدید کنید. بیشتر بخش های این جهت، صاف و هموار است، و در طول آن بیشه های برگ بو و گل صدتومانی را خواهید دید.

جهت غار آلوم هم با منظره ها بسیار زیبایش فوق العاده محبوب است. تنها با یک سفر 5 مایلی (8 کیلومتری) به آنجا می رسید، و می توانید در جاده نیوفاند گپ، پارکینگ پیدا کنید. این جهت در گذشته و زمانی که نمک اپسوم صنعت اصلی منطقه بوده، استفاده می شده است.

صدای کسب و کار در خیابان ها می پیچد

با بازدید از آیرون مانتین متال کرافت می توانید یک چاقوی دست ساز بسازید. در کلاس های چاقوسازی شرکت کنید، و یاد بگیرید که چگونه با استفاده از چکش مخصوص تیغه را شکل دهید و برای آن دسته بسازید. اگر از این کلاس راضی بودید، می توانید در کلاس های آهنگری عمومی هم شرکت کنید.

نمایش های سرگرم نماینده برای تمام سال وجود دارد

موسیقی زنده از تمام گوشه و کنار شهر پخش می گردد، اما گاهی اوقات می خواهید کمی روی یک جایگاه مخملی بنشینید و در حین استراحت، نمایشی را تماشا کنید. در پیجن فرج همواره نمایش های گوناگونی از جمله نمایش کمدی، اسکیت، مسابقات موضوعی، شعبده بازی و موسیقی زنده برگزار می گردد و تمام هنرمندان مجوز اجرا دارند. بعلاوه، نمایش شام خانوادگی را که در آنجا موجود است، نباید فراموش کنید. در آنجا می توانید هنگام صرف شام در کنار خانواده تان از تماشای نمایش هم زمان نیز لذت ببرید. هر نمایشی را که انتخاب کنید، قطعا سرگرم می شوید و از آن لذت خواهید برد.

چشم انداز جاده ها بی نظیر است

پاییز در هیچ جای ایالات متحده به زیبایی پیجن فرج نیست. چشم انداز جاده ها در تمام سال زیباست، ولی هیچ چیز مانند عبور از جاده ای در میان درختان جنگل اسموکی در فصل پاییز نیست. در ادامه چهارتا از برترین جهتهای رانندگی را معرفی می کنیم.

جاده Roaring Fork Motor Nature: این جاده از میان جنگل، کلبه های چوبی قدیمی و آسیاب های آرد ساز عبور می نماید و 5/5 مایل (تقریبا 9 کیلومتر) طول دارد. اگر وقت زیادی نداشتید، این برترین راه است.

جاده بالا و پایین ترمونت (Upper and Lower Tremont): در این جاده می توانید چشم انداز ای را تماشا کنید که احتمالا آن را تصور کردید. چشم انداز ای با آبشارهای زیبا و برگ درختان که در همه جا پراکنده شده است. اما به محض رسیدن به جاده ای خاکی، وارد جاده پایین ترمونت می شوید، جایی که بیشتر گردشگران توقف و گردش می نمایند. در اینجا است که از تنهایی و خلوت خود، لذت خواهید برد.

جاده cades cove loop : این جاده 11 مایل (حدود 18 کیلومتر) طول دارد، ولی اگر با سرعت 32 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید، چیزهای زیادی برای تماشا وجود خواهد داشت. در طول این جاده، حیات وحش و تعدادی از ساختارهای تاریخی را می بینید. این جهت بسیار محبوب است، از این رو برای ترافیک آماده باشید.

جاده نیوفاند گپ (Newfound Gap): این جاده درست از میان قلب اسموکی، جنگل کاج، بادام و صنوبر عبور می نماید و طول آن 31 مایل (50 کیلومتر) است. اگر می خواهید از خودرو پیاده شوید، حتما با خود لباس گرم همراه داشته باشید، ممکن است در ارتفاع 1538 متری، هوا کمی سردتر باشد.

نکته: در حوالی پارک ملی هیچ ایستگاه گازی وجود ندارد. بنابراین قبل از حرکت از پر بودن باک سوخت خودرو، اطمینان حاصل کنید.

و خانه پاییزی شما در همین نزدیکی است

به دو طریقه می توانید به این مکان برسید.

راه اول: اگر در شرق ایالات متحده ساکن هستید، با یک سفر یک روزه از محل سکونت خود می توانید به پیجن فرج برسید. جای تعجب نیست که پارک ملی کوهستان گریت اسموکی محبوبیت زیادی دارد. در واقع تعداد بازتماشامایندگان آن، دو برابر دومین پارک محبوب، گرند کنیون است.

راه دوم: صرف نظر از این که در کجا ساکن هستید، زندگی در وسیله نقلیه تفریحی را تجربه، در یک هتل اقامت، یا یک کلبه اجاره کنید. پیجن فرج، جذابیت یک شهر کوچک را دارد که باعث می گردد شما و خانواده تان، احساس راحتی داشته باشید. در فصل پاییز به این مکان سفر و یک سفر فوق العاده را در جاده های آمریکا تجربه کنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2009

به "پاییزی رنگارنگ در پیجن فرج؛ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاییزی رنگارنگ در پیجن فرج؛ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید