جلوگیری از فرقه گرایی باید محور همکاری جهان اسلام قرار گیرد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف در دیدار روز دوشنبه با الحبیب الصید نخست وزیر تونس با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، این دستاورد را موفقیتی برای همه کشورهای منطقه و جهان اسلام عنوان کرد و گفت: این مذاکرات ثابت کرد گفتگو و مذاکره اساس حل مسائل است و نه فشار و تحریم.

جلوگیری از فرقه گرایی باید محور همکاری جهان اسلام قرار گیرد

ظریف با تاکید بر گسترش روابط دو جانبه و چند جانبه دو کشور گفت: جلوگیری از فرقه گرایی و افراط گرایی و خشونت باید محور همکاری جهان اسلام قرار گیرد زیرا افراط گرایی و تروریسم تهدید مشترک همه منطقه است.

وزیر امور خارجه برقراری خطوط مستقیم هوایی و کشتیرانی را زمینه ساز افزایش همکاری های توریستی بین دو کشور عنوان کرد و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به اجرای توافقات کمیسیون همکاری مشترک دو کشور است.

الحبیب الصید نخست وزیر تونس در این دیدار ضمن استقبال از سفر ظریف به شمال آفریقا و با اشاره به روابط ممتاز دو کشور، آمادگی تونس را برای توسعه همکاری های دو جانبه اعلام کرد.

الصید گردشگری، صنعت و کشاورزی را از جمله زمینه های همکاری دو کشور عنوان کرد و خواستار تبادل تجربیات دو کشور در این زمینه ها شد.

وی با تبریک موفقیت حاصل شده برای ایران در جریان مذاکرات هسته ای، از موفقیت های ایران در بهره برداری از تکنولوژی های نوین در زمینه های مختلف ابراز خرسندی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 792

به "جلوگیری از فرقه گرایی باید محور همکاری جهان اسلام قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از فرقه گرایی باید محور همکاری جهان اسلام قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید