تفاهم نامه توسعه رشته های معدن آموزش و پرورش به امضا رسید

به گزارش مجله اندیشه، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از امضاء تفاهم نامه همکاری با شرکت آک کهور برای توسعه رشته معدن در هنرستان پسرانه حکیم نظامی منطقه فین برای اولین بار در استان هرمزگان اطلاع داد.

تفاهم نامه توسعه رشته های معدن آموزش و پرورش به امضا رسید

به گزارش خبرنگاران هرمزگان،مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از امضاء تفاهم نامه همکاری با شرکت آک کهور برای توسعه رشته معدن در هنرستان پسرانه حکیم نظامی منطقه فین برای اولین بار در استان هرمزگان اطلاع داد.

ایرج بیت الهی گفت: در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی و برنامه ششم توسعه آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش، تفاهم نامه توسعه رشته معدن با شرکت آک کهور منطقه فین امضاء شد.

وی اضافه کرد: مطابق این تفاهم نامه و برای اولین بار در آموزش و پرورش استان هرمزگان، توسعه رشته معدن و کیفیت بخشی به آموزش این صنعت در هنرستان پسرانه حکیم نظامی منطقه فین را شاهد خواهیم بود.

بیت اللهی توضیح داد: تفاهم نامه در 5 ماده جهت تعهدات اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آک کهور برای سال تحصیلی 1401-1400 تنظیم شده و به مدت 3سال اعتبار دارد .

وی اضافه کرد: استان هرمزگان دارای انبوهی از معادن با تنوع مواد معدنی شامل سنگ آهن، گچ، نمک، کرومیت، آهک، دولمیت و سایر کانی های می باشد که سالانه قریب به 80 درصد صادرات و واردات مواد معدنی به وسیله اسکله شهید رجایی بندرعباس صورت می پذیرد.

به گفته بیت اللهی، بیشتر کارشناسان و تکنسین های مورد احتیاج معادن و اسکله از خارج استان تامین می گردد و تربیت نیروی انسانی ماهر بر اساس احتیاج بازار کار از وظایف آموزش های فنی است و امیدواریم با در آینده نزدیک شاهد رشد و بالندگی جوانان استان در زمینه صنایع معدن باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1707

به "تفاهم نامه توسعه رشته های معدن آموزش و پرورش به امضا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه توسعه رشته های معدن آموزش و پرورش به امضا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید