تظاهرات هزاران نفر از استقلال طلبان کاتالان در بارسلون

به گزارش مجله اندیشه، هزاران نفر از استقلال طلبان کاتالان بار دیگر در حمایت از جدایی این استان از اسپانیا در خیابان های شهر بارسلون تجمع و تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران نفر از استقلال طلبان کاتالان در بارسلون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، هزاران نفر از استقلال طلبان و جدایی طلبان کاتالان در نخستین تجمع گسترده خود از زمان شروع بحران شیوع ویروس کرونا و پیش از مذاکرات با دولت اسپانیا به خیابان های شهر بارسلون آمدند و بار دیگر خواهان جدایی این استان از کشور اسپانیا شدند.

بر اساس این گزارش، معترضان کاتالان در حالی که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند، در مرکز شهر بارسلون اقدام به اهتزاز درآوردن پرچم های خود کردند.

این تظاهرات و تجمع در حالی برپا شد که قرار است نشست نمایندگان کاتالونیا با دولت مرکزی اسپانیا به زودی برگزار گردد.

این دومین نشست بین دو طرف با هدف یافتن راهکاری است تا به بحران سیاسی که از سال 2017 میلادی شروع شده، سرانجام دهد. جدایی طلبان کاتالان در سال 2017 کوشش ناکامی را برای جدایی از اسپانیا شروع کردند.

البته بعید به نظر می رسد که این بحران سیاسی در کوتاه مدت حل و فصل گردد، زیرا جدایی طلبان کاتالان خواهان برگزاری همه پرسی قانونی برای استقلال هستند ولی دولت مرکزی اسپانیا بر این باور است که هرگونه رای گیری باید برای بهبود روابط کاتالونیا با سایر منطقه ها اسپانیا باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1822

به "تظاهرات هزاران نفر از استقلال طلبان کاتالان در بارسلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفر از استقلال طلبان کاتالان در بارسلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید