تور عمان ارزان: تأکید وزیر خارجه عمان بر ارتقای همکاری های دوجانبه با ایران در زمینه های مختلف

به گزارش مجله اندیشه، وزیر خارجه عمان در ملاقات امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های مالی و منابع انسانی ایران، بر ارتقای همکاری های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت های مالی منطقه تأکید کرد.

تور عمان ارزان: تأکید وزیر خارجه عمان بر ارتقای همکاری های دوجانبه با ایران در زمینه های مختلف

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای ملاقاتی دو جانبه با مقامات عمانی در مسقط به سر می برد، عصر امروز (دوشنبه) 20 دی ماه با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان ملاقات و در مورد موضوعات مورد علاقه دوکشور به مصاحبه و گفتگو پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات از فرایند رو به توسعه روابط فیمابین ابراز خرسندی نموده و بر استمرار ملاقات مسئولان و مقامات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی و بعلاوه فعال شدن کمیته های تخصصی از جمله کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور تأکید کرد: روابط مردمی و فرهنگی ایران و عمان ریشه در تاریخ دارد و دو کشور توانسته اند بنای همکاری های ریشه دار و مستحکمی را پی ریزی نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان از نحوه نگرش عمان نسبت به مسائل منطقه مبتنی بر گفت وگو و همکاری تقدیر کرد و آن را تنها راه برطرف مسائل منطقه خواند.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از فرایند توسعه همکاری های تجاری فیمابین، از جمله افزایش مبادلات، ابراز امیدواری کرد همکاری های تجاری و مالی کشورهای منطقه با یکدیگر می تواند الگویی برای پایداری صلح و امنیت منطقه قلمداد گردد.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این ملاقات با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های مالی و منابع انسانی ایران، بر ارتقای همکاری های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت های مالی منطقه تأکید کرد.

طرفین در این ملاقات بر استمرار رایزنی در مورد مسائل مهم منطقه تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2034

به "تور عمان ارزان: تأکید وزیر خارجه عمان بر ارتقای همکاری های دوجانبه با ایران در زمینه های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان: تأکید وزیر خارجه عمان بر ارتقای همکاری های دوجانبه با ایران در زمینه های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید