برترین مودم های جیبی سیم کارت خور زیر 2 میلیون تومان بازار ایران

به گزارش مجله اندیشه، مودم های جیبی و همراه مزایای غیرقابل انکاری در دنیای امروز ما دارند. این مودم ها با سیم کارت کار نموده و آن قدر کوچک و جمع وجور هستند که می توانید همواره همراه خود داشته باشید و در کمتر از چند ثانیه به اینترنت موبایل در هر کجا و هر زمانی وصل شوید.

برترین مودم های جیبی سیم کارت خور زیر 2 میلیون تومان بازار ایران

مودم های جیبی یک اینترنت هات اسپات امن و اختصاصی و شخصی برای خودتان می دهند و احتیاجی نیست شما به وای فای عمومی وصل شوید که ده ها خطر و تهدید امنیتی برای اطلاعات و دستگاه شما به همراه دارند.

به ویژه، در ایران که تقریبا وای فای عمومی در دسترس نیست و از آن سو، سرعت اینترنت موبایل بهتر از هر نوع اینترنت دیگری است. بسیاری از کاربران از مودم سیم کارتی در خانه یا محل کار و دانشگاه برای اتصال به اینترنت استفاده می نمایند و آن را جایگزین اینترنت ثابت کردند.

راهنمای خرید برترین مودم جیبی

با جهش های قیمتی چند باره مودم های همراه و جیبی، این دستگاه ها هر روز از کاربران دورتر و خریدشان دشوارتر می گردد.

شاید یک سال پیش، با بودجه ای 2 میلیون تومان می شد در بازار ایران یک مودم جیبی 4G LTE از رده LTE Cat 6 خرید یا یکی از برترین مودم های جیبی سیم کارت خور دنیا را صاحب شد ولی اکنون با همین بودجه، محکوم به خرید یک مودم معمولی 4G هستید.

در همین ابتدای این راهنمای خرید باید بگوییم که اگر 2 میلیون تومان و حتی چند صد هزار تومان بیشتر و کمتر دارید؛ باید قید خرید یک مودم جیبی LTE cat 6 با سرعت 300 مگابیت را بزنید و دنبال یک مودم جیبی LTE cat 4 خوب باشید.

مودم جیبی 4G LTE خوب چه ویژگی هایی دارد؟ نخست، از نظر آنتن دهی و سرعت و کیفیت اینترنت باید عملکرد خوبی داشته باشد. دوم، بحث باتری مودم مطرح می گردد و اینکه هم ظرفیت باتری بالایی داشته باشد و هم دوام باتری خوبی بدهد تا بتوانید حداقل 6 ساعت با آن در بیرون از خانه به اینترنت موبایل وصل شوید.

مودم همراهی که نمایشگر داشته باشد و آنلاک هم باشد تا بتوانید هر سیم کارتی روی آن بیندازید؛ در اولویت خرید شما است. باید نیم نگاهی هم به امکانات و قابلیت های مودم همراهی که می خواهیم خریداری کنیم؛ داشته باشیم. مثلا، آیا قابلیت پاوربانکی دارد یا خیر؟ آیا وای فای دو بانده دارد یا خیر؟ آیا پنل مدیرتی کاملی دارد که بتوانید تنظیمات رایج مودم ها را روی آن انجام دهید؟

با در نظر گرفتن همه این موارد، باید برترین مودم جیبی که در بازار یافت می گردد را انتخاب و بخرید. ما برای شما این خرید را آسان کردیم و تقریبا با قاطعیت می توانیم بگوییم این 5 مدل مودم همراه 4G LTE در بازار ایران با قیمت حدود 2 میلیون تومان قابل خریداری هستند:

تی پی لینک M7350

یکی از قدیمی ترین مودم های جیبی 4G بازار ایران و دنیا است. کیفیت ساخت و مشخصات متوسطی دارد و سال ها جزو برترین و بالا رده ترین مودم هم محسوب می شد ولی این روزها دیگر یک مودم سیم کارتی رده بالا نیست.

تی پی لینک M7350 در رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت دالود 150 مگابیت و آپلود 50 مگابیت، اجازه می دهد حداکثر 10 دستگاه به اینترنت و وای فای تک بانده 2.4 گیگاهرتز وصل شوند.

یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ در وسط این مودم همراه می بینیم که تقریبا تمام اطلاعات مورد احتیاج کاربر را نشان خواهد داد. باتری این مودم 2 هزار میلی آمپر ساعتی است که البته چندان زیاد نیست ولی خیال تان راحت که می توانید تا 8 ساعت بدون احتیاج به شارژ مجدد به آن وصل شوید.

می توانید یک کارت حافظه میکرو اس دی 32 گیگابایتی نیز روی آن بیندازید تا بعضی اطلاعات و دانلودها را مستقیما روی مودم ذخیره کنید. کلید پاور و منو دارد و از باندهای رادیویی 1 و 3 و 7 و 8 و 20 پشتیبانی می نماید. قیمت این مودم در بازار ایران حدودا 2 میلیون تومان است.

هواوی E5577C/E5577

یکی از برترین مودم های جیبی با قیمت 2 میلیون تومانی که می توانید بخرید؛ مودم هواوی E5577C یا مدل گران تر آن E5577 است. این مودم همراه به وفور در بازار ایران یافت می گردد.

در ظرفیت باتری آن ها است. مودم E5577 باتری 3 هزار میلی آمپرساعتی با حداکثر 12 ساعت شارژ دارد ولی مودم E5577C از باتری 1500 میلی آمپرساعتی با حداکثر 6 ساعت شارژ بهره می برد.

هر دو مودم از رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت 150 مگابیت و وای فای تک بانده هستند. این مودم ها از نمایشگر و کلید پاور و منو برخوردار بوده و یک اسلات سیم کارت و یک درگاه میکرو یواس پی برای شارژ باتری دارند. وزن مودم E5577 فقط 112 گرم است در حالی که وزن مودم E5577C می گردد 30 گرم!

از نظر سرعت و کیفیت ساخت، یکی از مودم های خوب بازار در این رده هستند و شما می توانید هر کجا این مودم ها را با خود ببرید و سریعا به اینترنت وصل شوید.

جی یو JMR541

این مودم هندی بدجوری خوب از آب درآمده و علی رغم قیمت بسیار مناسب آن (1.5 میلیون تومان)، از نظر آنتن دهی و سرعت اینترنت کاملا شما را راضی خواهد نمود.

وزنی 80 گرم دارد و از حداکثر سرعت 150 مگابیت برای دانلود و 50 مگابیت برای آپلود سود می برد. وای فای تک بانده 2.4 گیگاهرتز دارد که برای یک وای فای هات اسپات کافی است. گفته شده 32 دستگاه می توانند به طور همزمان به این مودم وصل شوند ولی شما انتظار نداشته باشید بیشتر از 5 دستگاه بتوانند کار نمایند.

باتری این مودم ظرفیت بسیار خوب 2600 میلی آمپرساعتی دارد و نزدیک به 7 ساعت دوام باتری به شما می دهد. تقریبا 3.5 ساعت هم طول می کشد تا این باتری کاملا شارژ گردد.

پردازنده کوالکام MDM9207 روی این دستگاه نصب شده است و همان طور که اشاره کردیم طوری ساخته شده است که آنتن دهی و سرعت بسیار خوبی به دست می دهد و برترین گزینه برای دانش آموزان و دانش جویان است.

نزتک NZT-99C

یکی از مجذوب کننده ترین مودم های مقرون به صرفه قیمتی که در بازار ایران یافت می گردد؛ است. دستگاهی که هم مودم و هم پاوربانک است و قابلیت های مجذوب کنندهی به شما در سفر می دهد. مثلا، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه LAN و یک درگاه Mini USB دارد تا بتوانید با این مودم همه کاری انجام بدهید.

قابلیت بزرگ دیگر این مودم، برخورداری از دو شیار سیم کارت است. یعنی می توانید همزمان دو سیم کارت روی مودم نزتک NZT-99C بیندازید و با یک کلید بین این دو سیم کارت سوئیچ کنید.

باتری این مودم هم ظرفیت باورنکردنی 5200 میلی آمپرساعتی دارد و به صورت تئوری می تواند تا 18 ساعت به شما شارژ باتری بدهد ولی مهم تر اینکه می توانید با این باتری، در نقش پاوربانک، گوشی تلفن همراه یا اسپیکر همراه یا هندزفری خود را شارژ کنید.

مودم نزتک NZT-99C می تواند در نقش یک تقویت نماینده و اکستندر وای فای نیز کار کند. سرعت آن همان 150 مگابیت و در رده LTE Cat 4 با وای فای تک بانده است. به نسبت قیمت حدود 2 میلیون تومانی این مودم، ارزش خرید بالایی دارد.

نزتک NZT-77C

این مودم بسیار کوچک، جمع وجور و ساده، شما را شگفت زده خواهد نمود و در تست های ما از بسیاری مودم های مطرح بازار مانند هواوی E5576-320، آلکاتل Link Zone و دی لینک DWR-932C-E1 عملکرد بهتری داشته است.

فوق العاده سبک است و تنها 160 گرم است. میزان آن هم بسیار کوچک و 94 در 59 در 10 میلی متر است. به راحتی می توانید هر روز این مودم را با خود به بیرون از خانه ببرید و از نظر آنتن دهی و سرعت نیز بسیار خوب عمل می نماید. ما در تست ها تا سرعت 50 مگابیت هم با این مودم جیبی به اینترنت وصل شدیم.

یک باتری با ظرفیت 2100 میلی آمپرساعت دارد که می تواند حدود 5 تا 6 ساعت به شما شارژ باتری بدهد. در تست ها ما حدود 5 ساعت و 17 دقیقه شارژ باتری داد. سرعت مودم نیز مانند دیگر مدل هایی که در این مقاله معرفی کردیم؛ حداکثر 150 مگابیت با وای فای تک بانده است. قیمت این مودم فقط 1 میلیون و 200 هزار تومان است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1941

به "برترین مودم های جیبی سیم کارت خور زیر 2 میلیون تومان بازار ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین مودم های جیبی سیم کارت خور زیر 2 میلیون تومان بازار ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مودم های جیبی سیم کارت خور زیر 2 میلیون تومان بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید