بنگاه های تولیدی چه میزان تسهیلات دریافت نموده اند؟

به گزارش مجله اندیشه، تهران (پانا) - آنالیز آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای اجرای برنامه فراوری و اشتغال (تبصره 18) تا خاتمه فروردین ماه سال جاری بیش از 94 هزار و 671 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه ها و واحدهای فراوریی پرداخت شده است.

بنگاه های تولیدی چه میزان تسهیلات دریافت نموده اند؟

منابع تخصیصی تسهیلات فراوری و اشتغال (تبصره 18) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد احتیاج فعالان مالی و یاری به نوسازی و جایگزینی ماشین آلات و طرح های که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می گردد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، این میزان تسهیلات تا به امروز به یک هزار و 481 بنگاه و واحد فراوریی پرداخت شده است.

از شروع اجرای این طرح (ابتدای اسفندماه سال 97) تا انتها فروردین ماه هفت هزار و 558 واحد فراوریی برای دریافت تسهیلات مربوطه ثبت نام کردند.

در این بازه زمانی همچنین 2 هزار و 860 فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از 214 هزار و 796 میلیارد ریال تسهیلات انجام که در نهایت منجر به پرداخت 94 هزار و 671 میلیارد ریال تسهیلات شد.

برپایه این آمارها، در فروردین ماه سال جاری نیز 84 فقره پرداختی به میزان 6 هزار و 439 میلیارد ریال به بنگاه های متقاضی در قالب همین تسهیلات انجام شد.

برنامه فراوری و اشتغال (موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه کشور) از اسفند ماه 97 پس از انعقاد تفاهم نامه و موافقت نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک ها و پیاده کردن فرآیند اعطای تسهیلات به وسیله سامانه بهین یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

سقف منابع مورد احتیاج این برنامه 201 هزار و 299 میلیارد ریال مشخص شده است.

صندوق توسعه ملی به همین منظور تا به امروز طی سال های 97 و 98 به میزان 55 هزار و 200 میلیون ریال نزد بانک های عامل طرف قرارداد سپرده گذاری نموده که در تلفیق با منابع داخلی بانک ها (50 درصد منابع صندوق و 50 درصد منابع بانک ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ 110 هزار و 400 میلیارد ریال رسیده است.

پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته های آنالیز و کارگروه های استانی تشکیل و اقدام های لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و آنالیز و معرفی واجدان شرایط به بانک های عامل در دستور کار نهاده شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1712

به "بنگاه های تولیدی چه میزان تسهیلات دریافت نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنگاه های تولیدی چه میزان تسهیلات دریافت نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید