افزایش 41 درصدی جوجه ریزی در مرغداری های خوزستان

به گزارش مجله اندیشه، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مقدار جوجه ریزی در اسفند سال جاری تا به امروز نسبت به مدت مشابه پارسال 41 درصد رشد داشته است.

افزایش 41 درصدی جوجه ریزی در مرغداری های خوزستان

علی رحم کریمی گفت: از ابتدای اسفند تا به امروز 3 میلیون و 900 هزار قطعه جوجه ریزی در خوزستان صورت گرفته که تا سرانجام سال جاری به 6 میلیون و 200 هزار قطعه خواهد رسید.

به گفته او با توجه به جوجه ریزی خوبی که در بهمن سال جاری انجام شد شرایط تامین مرغ در خوزستان خوب است، اما باید این فرایند جوجه ریزی ادامه یابد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: 790 تن مرغ منجمد در 10 روز گذشته در خوزستان توزیع شده است.

این مقام مسئول گفت: روزانه در اهواز در 50 نقطه مرغ منجمد توزیع می گردد، و با توجه به مصرف بالای مرغ در خوزستان احتیاج است که سهمیه مرغ در استان بیشتر گردد.

آقای کریمی گفت: از یک ماه پیش با کمبود روغن خوراکی با برند هایی همانند اویلا و فامیلا که مورد استقبال مردم در خوزستان است روبه رو هستیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ارسال نامه ای به وزرات جهاد کشاورزی برای تامین سهمیه روغن خوراکی از برند های مختلف در خوزستان اطلاع داد.

در خوزستان 800 واحد فراوری مرغ وجود دارد و ماهانه بالغ بر 5 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام می گردد.

معاون فنی و بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خوزستان نیز گفت: هزار تن سیب قرمز و زرد و یکهزار و 570 تن پرتقال با قیمت دولتی ویژه ایام نوروز برای خوزستان تامین شده و در سردخانه ذخیره شده است.

به گفته عدنان لویمی 155 غرفه عرضه میوه در شهرستان های مختلف خوزستان در نظر گرفته شده است و از 25 اسفند عرضه آن شروع می گردد.

قیمت میوه های تنظیم بازار ایام نوروز 2 روز پیش از عرضه معین خواهد شد.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2056

به "افزایش 41 درصدی جوجه ریزی در مرغداری های خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 41 درصدی جوجه ریزی در مرغداری های خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید