تور ارزان آلمان: افزایش شکاف طبقاتی در آلمان با وجود بهبود شرایط مالی

به گزارش مجله اندیشه، نتایج یک آنالیز نشان می دهد در دهه های اخیر در دوران های بحران مالی اختلاف طبقاتی در جامعه آلمان کاهش پیدا نموده و در دوران صعود مالی این اختلاف ها بیشتر شده است.

تور ارزان آلمان: افزایش شکاف طبقاتی در آلمان با وجود بهبود شرایط مالی

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه هندلز بلات آلمان در گزارشی نوشت: اقتصاد آلمان آرام آرام دوباره فرایند بهبود را در پیش گرفته است. این اساسا خبر خوبی است اما در زمینه نابرابری های عایدیی در آلمان فرایند عکس را داشته است. این نتیجه ای است که بر اساس تحقیق نو انستیتو تحقیقات مالی آلمان (DIW) به دست آمده است.

محققان در این تحقیق برای اولین بار این مسئله را مورد ارزیابی قرار داده اند که چه ارتباطی بین فرایند بهبود اوضاع مالی و توزیع عایدیها در آلمان وجود دارد. نتیجه این آنالیز در 40 سال گذشته نشان می دهد که وقتی اقتصاد کشور در بحران واقع شده است نابرابری های مالی کاهش می یابد. با این حال با بهبود اوضاع مالی کشور توزیع ناعادلانه عایدیها بیشتر می گردد.

هم مقایسه فقیرترین اقشار جامعه با 10 درصد از ثروتمندترین ها و هم تحلیل ضریب جینی این مسئله را تایید می نماید. هر چقدر توزیع عایدیها نابرابرتر باشد به همان مقدار ضریب جینی بالاتر است. بر اساس این مطالعه ضریب جینی در طول بحران های مالی حدود 0.4 درصد در سال کاهش می یابد و در مراحل بهبودی حدود 0.15 درصد در سال افزایش می یابد. این شرایط در دوران بحران کرونا بخصوص تشدید شده است.

برای این مطالعه و آنالیز محققان انستیتو تحقیقات مالی آلمان داده های مالیاتی ده ها هزار نفر را مورد ارزیابی قرار داده و آن را با شرایط توسعه مالی در این کشور مقایسه نموده اند. حتی از نظر عایدی ناخالص هم می توان این فرایند را مشاهده کرد که نابرابری ها در طو ل بحران های مالی کاهش یافته و در دوران صعود مالی افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1953

به "تور ارزان آلمان: افزایش شکاف طبقاتی در آلمان با وجود بهبود شرایط مالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان آلمان: افزایش شکاف طبقاتی در آلمان با وجود بهبود شرایط مالی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: افزایش شکاف طبقاتی در آلمان با وجود بهبود شرایط مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید