آسوشیتد پرس توصیف ترامپ از اقتصاد آمریکا را اغراق آمیز خواند

به گزارش مجله اندیشه، دونالد ترامپ ادعا نموده است که اقتصاد آمریکا در زمان دولت او در نیرومندترین حالت ممکن خود به سر می برد اما ممکن است او در این خصوص اشتباه نموده باشد.

آسوشیتد پرس توصیف ترامپ از اقتصاد آمریکا را اغراق آمیز خواند

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، پس از انتشار آماری از عملکرد مثبت اقتصاد آمریکا در اشتغالزایی، ترامپ در توئیتی نوشت: اقتصاد طوری در حال شکوفایی است که در گذشته سابقه نداشته است و اکنون اقتصاد وضعیت بهتری از هر زمان دیگری در گذشته دارد.

رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال به 4.2 درصد افزایش یافته است که در 4 سال اخیر بهترین عملکرد محسوب می گردد، اما اقتصاد آمریکا از سال 1997 تا 2000 میلادی 4 رشد متوالی بالای 4 درصد در سال را تجربه نموده بود. همچنین اگر چه نرخ بیکاری در سطح 3.9 درصد رقم بسیار خوبی است اما بی سابقه نیست چرا که در سال 1952، نرخ بیکاری آمریکا به سطح 2.5 درصد رسیده بود.

گفتنی است اقتصاد آمریکا در ماه گذشته 201هزار شغل ایجاد نموده است که در این بین بخش های مالی، حمل و نقل، خرده فروشی و مراقبت های درمانی بیشترین سهم را از اشتغالزایی داشته اند. با این حال نرخ بیکاری کماکان در سطح 3.9 درصد باقی مانده است. از سوی دیگر رشد دستمزدها نیز 2.9 درصد بوده است که از سال 2009 تاکنون بی سابقه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 33

به "آسوشیتد پرس توصیف ترامپ از اقتصاد آمریکا را اغراق آمیز خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسوشیتد پرس توصیف ترامپ از اقتصاد آمریکا را اغراق آمیز خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید