واگذاری 1350 قطعه زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران/قزوین استاندار قزوین گفت: در آینده ای نزدیک، 1350 قطعه زمین با مجوز ساخت رایگان در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین قرار خواهد گرفت که برای مددجویان تحت پوشش مسکن فراهم گردد.

واگذاری 1350 قطعه زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز باغچه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران، فریدون همتی استاندار قزوین در ملاقات با سیدپرویر فتاح، رئیس کمیته امداد کشور اظهار کرد: امروز اساسی ترین احتیاج افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهم کردن مسکن است که در این زمینه با توافقات انجام گرفته با شهرداری های استان و کمیته امداد استان به زودی زمین و مجوزات ساخت آن در اختیار کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: شناسایی افراد احتیاجمند شروع شده است و به زودی در طرح های اشتغال زایی که در استان در حال اجراست حدود 2000 نفر به کارگیری خواهند شد.

همتی در ادامه به توجه ویژه دولت به افراد احتیاجمند اشاره و اضافه نمود: 870 هکتار زمین با مجوز آب در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است که در جهت احداث گلخانه و اشتغال زایی افراد احتیاجمند گام خوبی به شمار می رود.

استاندار توضیح داد: در زمینه حمایت از افراد احتیاجمند کارها به صورت اداری و سازمانی پیش نمی رود و باید کارها دلی و جهادی انجام گیرد.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: هر سال در استان قزوین رشد افزایشی در زمینه افراد تحت پوشش وجود داشت که سال جاری خوشبختانه این آمار نسبت به سال پیش 7.8 درصد کاهش داشته که این کار تحسین برانگیز است.

وی ادامه داد: این کار با یاری دولت و بانک ها انجام شده که کار بزرگی در کشور محسوب می گردد.

فتاح به طرح های حمایتی دولت در زمینه تسهیلات اشتغال اشاره نمود و اضافه نمود : دولت هم چنین حمایت های خوبی در زمینه تسهیلات اقتصادی انجام داده که باعث کاهش افراد تحت پوشش کمیته امداد شده است.

رئیس کمیته امداد کشور به ظرفیت های بالای استان قزوین اشاره و توضیح داد: با وجود بیش از 3000 واحد فراوریی در استان قزوین، وجود افراد احتیاجمند در استان بی معنی است و باید با یاری صنایع افراد احتیاجمند تحت پوشش قرار گیرند و هر واحد فراوریی یک فرد تحت پوشش را به کار گیری کند تا دیگر احتیاجی به حمایت های اقتصادی دولت نداشته باشد.

ترمیم بودجه و حل مشکل کم آبی در دشت بی نظیر قزوین

استاندار قزوین از ترمیم بودجه سالانه استان و تقویت صندلی اعتباری استان در ردیف های جاری و عمرانی و مشکل کم آبی در دشت بی نظیر قزوین با همراهی و حمایت رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران، فریدون همتی عصر دیروز در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیسیون عمران مجلس که در سالن باغستان برگزار گردید با بیان این مطلب، اظهار کرد: مهم ترین مسائل استان قزوین کسری 800 میلیون مترمکعبی مخازن استان است که مصوب شده 300 میلیون مترمکعب از سد طالقان برای تأمین آب شرب 14 شهر و 194 روستا اختصاص یابد.

وی افزود: اجرای این طرح بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که مقرر شده از محل بانک پاسارگاد و صندوق توسعه ملی تأمین گردد تا بتوانیم احتیاجهای استان را رفع کنیم.

استاندار قزوین از جذب 451 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان پس از برجام اطلاع داد و یادآور شد: در شرایط پسابرجام 451 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان محقق شده و دو شرکت بزرگ و مطرح خارجی نیز با مشارکت در نوسازی و توسعه چند طرح مهم در حال توسعه فعالیت های خود در قزوین هستند که به اشتغال استان یاری خواهد نمود.

وی تحقق صادرات یک میلیارد دلاری را از دیگر اهداف موثر در استان اظهار داشت و اضافه نمود: هم اکنون میزان صادرات غیرنفتی استان 300 میلیون دلار است که باید آن را به 800 میلیون تا یک میلیارد دلار برسانیم.

همتی گفت: برای ایجاد 20 هزار شغل تعهد شده در استان باید همه توان و ظرفیت خود را بکار گیریم تا کارها به انتها برسد و به دنبال تحقق این چشم انداز از ابتدای سال تا به امروز 13 هزار و 444 شغل در استان ایجاد و 8000 نفر نیز در این خصوص تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی توضیح داد: فعالیت های اشتغال زایی و فراوری استان روبه بهبود و شرایط مطلوب است و با حمایت های دولت توانسته ایم بیش از 747 واحد را مورد حمایت قرار دهیم.

استاندار قزوین ادامه داد: در بسته حمایتی دولت بیش از 700 میلیارد تومان برای یاری به 747 واحد فراوریی و صنعتی پرداخت شده و کوشش می کنیم تعداد واحدهای برخوردار شده از تسهیلات حمایتی را به هزار واحد برسانیم.

وی افزود: 615 واحد تعطیل شده داریم که 31 واحد آن بزرگ و بابیش از 1000 کارگر است که علت تعطیلی در نحوه واگذاری به بخش خصوصی است که با تشکیل تیم بازرسی معین شده که 200 واحد می تواند در صورت حمایت دولت به چرخه فراوری بازگردد.

همتی اظهار داشت: اگر بتوانیم واحدهای نیمه تعطیل را فعال نموده و طرح های توسعه را نیز اجرا کنیم اشتغال 20 هزار نفری محقق خواهد شد.

استاندارقزوین با بیان این که، قزوین می تواند تأمین کننده امنیت غذای پایتخت باشد، تشریح کرد: 4.5 درصد فراوریات کشور در استان قزوین است و در بعضی محصولات زراعی و باغی مانند انگور، کشمش، زیتون، پسته و محصولات دامی مانند مرغ، تخم مرغ و گوشت سفید و قرمز و شیلات در صندلی های اول تا پنجم کشور هستیم.

وی ادامه داد: در گردشگری با داشتن بیش از 3000 بنای تاریخی، طبیعی، زیارتی می توانیم به قطب گردشگری هم تبدیل شویم که این ظرفیت با تأمین اعتبار لازم قابل شکوفایی است.

همتی یادآور شد: با حمایت رئیس جمهور خوشبختانه مهم ترین دغدغه استان قزوین در پایین بودن صندلی اعتباری بزودی رفع می گردد و با قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سال جاری بودجه قزوین ترمیم خواهد شد.

وی گفت: همچنین مشکل مجوز ماده 215 برای تأمین آب شرب قزوین از محل سد طالقان رفع شد و با معین ردیف بودجه امیدواریم این مشکل نیز حل گردد.

استاندار قزوین در مورد حل مسائل درمانی استان قزوین نیز تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل فرسوده بودن تخت های بیمارستانی در استان احتیاجمند تامین حداقل 2 هزار تخت جدید هستیم که با اجرای دو طرح مهم آن را حل خواهیم کرد.

وی در مورد تأمین اعتبار برای ساخت پروژه بیمارستان 700 تختخوابی خواهان قرار دریافت در ردیف جدید بودجه شد و توضیح داد: احداث بیمارستان 700 تخت خوابی با مشارکت بخش خصوصی و یک بیمارستان هزار تختخوابی که دولت نیز در تأمین اعتبار یاری خواهد نمود بزودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

همتی افزود: همچنین با تسریع در ساخت سد نهب و بالاخانلو و راه آهن قزوین به رشت امیدواریم جهت توسعه استان شتاب گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 738

به "واگذاری 1350 قطعه زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 1350 قطعه زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید