جهش شدید فراوری آلاینده کربن در آمریکا در 2018

به گزارش مجله اندیشه، آنالیز های جدید نشان می دهد اقدامات رئیس جمهوری آمریکا در مخالفت با حل بحران تغییرات اقلیمی، موجب افزایش سطح گاز گلخانه ای در این کشور شده است.

جهش شدید فراوری آلاینده کربن در آمریکا در 2018

به گزارش خبرنگاران، در این آنالیز ها آشکار شد سال گذشته میلادی (2018) میزان انتشار گاز کربن در این کشور افزایش 3.4 درصدی داشته است.

افزایش فراوری این گاز گلخانه ای از سال 2010 میلادی که با کاهش روبرو بوده بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. این دومین آمار از افزایش انتشار گاز کربن در مدت بیش از دو دهه گذشته است.

کارخانه ها و نیروگاه های زغال سنگ تعطیل شده اما تقاضای برق رشد پیدا نموده است. سوخت گاز طبیعی در مقایسه با زغال سنگ میزان کربن کمتری فراوری می نماید اما همچنان در تشدید بحران تغییرات اقلیمی یاری نماینده است. برآوردها همچنین حاکی از آن است که به غیر از بخش انرژی سایر بخش ها همچون حمل و نقل، صنایع و ساختمان ها به افزایش انتشار آلاینده ها یاری می نمایند.

آمار منتشر شده، دفاع دولت ترامپ در نادیده دریافت نتایج بدست آمده در یک مطالعه علمی را زیر سوال برده است. در این گزارش آمده است که افزایش دما به اقتصاد خسارت وارد می نماید، تلفات جانی به جا می گذارد و موجب می گردد وضعیت آب و هوایی و حوادث ناشی از آن غیرقابل کنترل باشد. ترامپ یافته های بدست آمده در این مطالعه را قبول ندارد و دولت او نیز این نتایج را افراطی دانسته اند.

به گزارش روزنامه گاردین، آندرو ویلر مدیر آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا مدعی است: انتشار گازهای گلخانه ای کاهش پیدا نموده و آمارها نشان می دهد از سال 2016 تا 2017 کاهش 2.7 درصدی داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 122

به "جهش شدید فراوری آلاینده کربن در آمریکا در 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش شدید فراوری آلاینده کربن در آمریکا در 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید