یونان در صورت نبرد با ترکیه به خود آسیب می رساند

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران به نقل از حریت، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در مورد تنش های لفظی اخیر میان یونان با کشورش در مورد مناقشات دریائی گفت: به لحاظ محاسباتی درست نیست که یونان وارد جنگ با ترکیه گردد.

یونان در صورت نبرد با ترکیه به خود آسیب می رساند

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

وزیر دفاع ترکیه با تأکید بر لزوم شروع مذاکرات فنّی میان آتن و آنکارا در این ارتباط افزود: ترکیه سخنان اخیر وزیر دفاع یونان را یک خطای لفظی تصور می نماید.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه گفت که یونان و دیگران در صورت نبرد با ترکیه به خود آسیب می رسانند.

این در حالیست که نیکاس پاناگیوتوپولوس وزیر دفاع یونان چندی پیش با اشاره به تشدید تنش ها میان آتن و آنکارا، رفتار ترکیه را بسیار تهاجمی خواند.

وی عنوان داشت تنها راه برای یونان از یک سو استفاده از تمامی گزینه های دیپلماتیک و از سویی دیگر اطمینان از افزایش بازدارندگی نظامی است، از همین رو آتن آمادگی تقابل نظامی با آنکارا را دارد.

دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

در همین رابطه در هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی رسانه ای اعلام نموده بود که آنکارا همراه با دولت لیبی درصدد اکتشاف و توسعه نفت و گاز در میادین مدیترانه است.

نخست وزیر یونان نیز روز چهارشنبه در نامه ای به اتحادیه اروپا هشدار داد که این رویکرد به بحران میان دو کشور منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 984

به "یونان در صورت نبرد با ترکیه به خود آسیب می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان در صورت نبرد با ترکیه به خود آسیب می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید