گنبدهای بازار دَوه چی تبریز بازسازی اضطراری می گردد

به گزارش مجله اندیشه، حسین اسمعیلی سنگری، مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز با اشاره به این که بازار سرپوشیده تبریز، سند باشکوه فرهنگ، هنر، تاریخ و اقتصاد آذربایجان است، گفت: با توجه به چنین جایگاهی بازسازی و ساماندهی این بنا تاریخی همیشه در اولویت های کاری پایگاه جهانی بازار و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی واقع شده است.

گنبدهای بازار دَوه چی تبریز بازسازی اضطراری می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی با بیان این که بازسازی بخشهای در معرض آسیب و نیازمند استحکام بخشی بازار جهانی تبریز بطور مداوم در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به اینکه گنبدهای این بازار نیازمند رسیدگی و استحکام بخشی بود، از اسفندماه سال 98 پروژه بازسازی اضطراری گنبدهای مذکور توسط پایگاه جهانی بازار تبریز شروع و تا سرانجام سال 99 تداوم خواهد داشت.

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز، با اشاره به اقدامات اجرا شده در این مرحله از بازسازی اضطراری گنبدهای بازار دَوه چی، گفت: طی شش ماه گذشته اقداماتی نظیر سبک سازی و برداشتن طاق ها و گنبدهای پوسیده، بازسازی مجدد آنها و اجرای زیرسازی جهت عایق کاری گنبدها اجرا شده است.

اسمعیلی در پایان گفت: این مرحله از بازسازی اضطراری گنبدهای بازار دَوه چی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در حال انجام است و تا سرانجام امسال ادامه خواهد داشت.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1156

به "گنبدهای بازار دَوه چی تبریز بازسازی اضطراری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنبدهای بازار دَوه چی تبریز بازسازی اضطراری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید