کتاب شعر درخت پسته کوهی به خوابم آمده است رونمایی شد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران در کرمان، در این آیین محمدعلی جوشایی، شاعر نخل های شکیبا بم اعلام کرد: بم میراث عظیمی دارد و پیشران در حوزه تمدنی استان و جریان های روشنفکر است.

کتاب شعر درخت پسته کوهی به خوابم آمده است رونمایی شد

وی اضافه کرد: لحنی گفتاری در بین شاعران بم پیدا شده که هم پهلو می زند به شعر مدرن امروز و هم صمیمیتی دارد که در شعر مدرن امروز دیده نمی گردد باید این لحن گفتاری را تقویت کنیم.

این شاعر اظهار کرد: بم در حوزه فرهنگ، هنر و تمدن و حتی عمق سیاسی اجتماعی هنوز رقیب ندارد و باید روی این موضوعات کار کرد و به آن ها تکیه کنیم.

جوشایی با اشاره به گلایه بعضی از هنرمندان درباره حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اینکه گفته گردد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید خوب باشد تا ما شاعران و هنرمندان پیروز باشیم ربطی ندارد، زیرا وزارتخانه باید در توسعه فرهنگی، فضای فرهنگی، فرهنگ عمومی و فرهنگ گویش ها کار نمایند.

درخت پسته کوهی به خوابم آمده مجموعه ای از شعرهای عاشقانه شاعر گرانقدر محمدعلی جوشایی به انتخاب دکتر علیرضا رشیدی نژاد با عنوان درخت پسته کوهی به خوابم آمده است به همت نشر مسین با مدیریت شاعر و پژوهشگر گرانمایه سیدعلی میرافضلی، منتشر شده و به پیشخوان کتابفروشی ها راه یافته است.

در این کتاب شعرهای عاشقانه ای که طی سال های دور و نزدیک به وسیله جوشایی گفته شده، تقسیم به دو مجموعه شد. یکی از آن ها با عنوان درخت پسته کوهی به خوابم آمده است مشتمل بر 20 غزل، 9 غزل مثنوی، هفت نو سروده، و چند شعر محاوره ای منتشر شده است.

در خاتمه این مراسم، موسسه فرهنگی هنری داوودیه تندیس و تابلوی خطی از شعرهای همین کتاب از طرف انجمن خوشنویسان بم به محمد علی جوشایی اهدا شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2246

به "کتاب شعر درخت پسته کوهی به خوابم آمده است رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب شعر درخت پسته کوهی به خوابم آمده است رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید