چین علت بحران ایران را خاطرنشان کرد

به گزارش مجله اندیشه، سخنگوی وزارت خراجه چین با انتشار پیامی از اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام انتقاد کرد.

چین علت بحران ایران را خاطرنشان کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، هوآ چانینگ یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین در این پیغام که در توئیتر منتشر شده آورده است: خروج یکجانبه آمریکا از برجام و فشار حداکثری، علت بحران هسته ای ایران است. حمایت و اجرای برجام تنها راه درست حل مسئله هسته ای ایران است.

این پیغام در حالی منتشر شده که دولت آمریکا کوشش دارد سایر کشورهای باقی مانده در برجام که در شورای امنیت سازمان ملل نیز حضور دارند متقاعد به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بکند.

در همین رابطه طی روزهای گذشته نماینده امریکا در سازمان ملل پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در اختیار سایر اعضای شورای امنیت قرار داد.

این در حالی است که نمایندگی چین در سازمان ملل ماه گذشته اعلام نمود، آمریکا از توافق برجام خارج شده و به تعهداتش طبق قطعنامه 2231 عمل ننموده است.

نمایندگی چین اضافه نموده بود که آمریکا حقی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ندارد، چه رسد به اینکه بخواهد مکانیسم ماشه را فعال کند. حفظ برجام تنها راه درست پیش رو است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1088

به "چین علت بحران ایران را خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین علت بحران ایران را خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید