چین از جنگنده رادارگریز جدیدی رونمایی کرد

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران: چین در شرایطی امروز سه شنبه در یک نمایشگاه هوایی از جنگنده رادارگریز جدیدی رونمایی نموده است که این اقدام ظاهرا نمایشی از قدرت چین در زمان سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به پکن به شمار می رود.

چین از جنگنده رادارگریز جدیدی رونمایی کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که اوباما برای شرکت در نشست رهبران آسیا- اقیانوسیه در پکن به سر می برد، چین از یک هواپیمای رادار گریز جدید رونمایی نموده است.

بر اساس این گزارش چین امیدوار است که هواپیمای رادار گریز موسوم به جی31 که توسط صنایع هوایی این کشور فراوری شده بتواند با سخت افزارهای ساخت آمریکا در بازارهای صادراتی رقابت کند.

این جنگنده دو موتوره در نمایشگاه بین المللی صنایع هوا فضا در شهر ژوهای رونمایی شده است. این نمایشگاه هر سال برگزار می گردد و هدف اصلی از برگزاری آن نشان دادن تازه ترین فناوری های نظامی چین است.

چین امیدوار است که این جنگنده بتواند با جنگنده اف 35 آمریکا رقابت کند. چین کوشش زیادی را برای ارتقای صندلی خود در عرصه فراوری تسلیحات نظامی شروع نموده است. روزنامه مردم ارگان حزب کمونیست چین نیز نوشت: کارشناسان پیش بینی می نمایند که هواپیمای جی 31 در آینده پیشرفت سریعی در بازارهای بین المللی خواهد داشت. این هواپیما به طور خاص برای کشورهایی که قصد دارند وابستگی خود به تسلیحات نظامی آمریکا را قطع نمایند ،جذابیت خواهد داشت.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 525

به "چین از جنگنده رادارگریز جدیدی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از جنگنده رادارگریز جدیدی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید