آیا ویروس ناشناخته چینی دنیا را تهدید می نماید؟

به گزارش مجله اندیشه، به دلیل وجود یک ویروس جدید و مرموز، مسافران چینی در سه فرودگاه معروف آمریکا مورد آنالیز قرار می گیرند.

آیا ویروس ناشناخته چینی دنیا را تهدید می نماید؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مقامات بهداشتی ایالات متحده بیان کردند که به دلیل علائم عفونت ناشی از ویروس جدید مرموز و کشنده، غربالگری مسافرانی را که از ووهان چین به سه فرودگاه آمریکایی وارد می شوند، را شروع نموده اند .

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) برای یاری به غربالگری مسافران ورودی، حدود 100 نفر از کارمندان را در فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو، فرودگاه بین المللی لس آنجلس و فرودگاه جان اف کندی در شهر نیویورک مستقر کردند .

بازبینی دوربین های مدار بسته نشان می دهد بیشتر مسافران از ووهان با پرواز های مستقیم از عصر آدینه تا صبح شنبه وارد فرودگاه های ایالات متحده شده اند. مقامات CDC به دنبال علائمی مانند سرفه و مشکل در تنفس خواهند بود و دمای بدن مسافر را با استفاده از دماسنج مادون قرمز آنالیز می نمایند .

این غربالگری که CDC برای آنالیز فعالانه مسافران انجام می دهد تنها در زمان شیوع ابولا در سال 2014 صورت گرفته است .

ویروس جدید، به نام 2019 -nCoV توسط CDC ، یک کورو ویروس ( نوعی ویروس در پشت سندرم تنفسی حاد یا SARS) است .

2019 -nCoV ، که باعث بروز علایم آنفلوانزا و ذات الریه و پنومونی می گردد، برای اولین بار در اواخر سال گذشته مشاهده شده است. این ویروس عامل کشته شدن دو نفر در چین است. دو مورد نیز در تایلند و یک مورد هم در ژاپن گزارش شده است که هر دو مورد از مسافران ووهان بودند .

مارتین ساترن، مدیر بخش CDC که مهاجرت جهانی و احتیاج های قرنطینه را مشاهده و مدیریت می نماید، گفت: تحقیقات در خصوص این کورو ویروس جدید در حال اجرا است و ما در حال مشاهده و پاسخگویی به این شرایط در حال تحول هستیم .

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای بیان کرد که موارد دیگر در کشور های دیگر با توجه به الگو های سفر جهانی ممکن است .

CDC گفت که بیش از 60 هزار نفر در سال 2019 از وهان، شهری در 700 مایلی جنوب پکن، وارد آمریکا شده اند .

مقامات بهداشت چینی گزارش دادند که بیشتر افراد آلوده در نزدیکی یک بازار بزرگ که دام در آن حضور داشته، بوده اند و این ویروس مستقیماً از حیوانات منتقل شده است. طبق گفته مقامات انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر سخت به نظر می رسد .

منبع:باشگاه خبرنگاران

،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 621

به "آیا ویروس ناشناخته چینی دنیا را تهدید می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویروس ناشناخته چینی دنیا را تهدید می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید