پژوهشگر صنعت داروسازی: تحصیل در دانشگاه باید پژوهش محور باشد

به گزارش مجله اندیشه، دکتر ابراهیم نادرعلی به پتانسیل های بزرگ ایران در زمینه های مختلف اشاره نمود و گفت: باید سعی شود از این پتانسیل ها وظرفیت ها به درستی استفاده شود تا از علم برای فراوری محصول و خلق ثروت بهره برداری شود.

پژوهشگر صنعت داروسازی: تحصیل در دانشگاه باید پژوهش محور باشد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

وی تاسیس شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها و ارتباط صنعت با دانشگاه را لازم دانست و اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان زمینه ساز توسعه علمی و مالی کشور هستند.

این محقق ایرانی الاصل رمز توسعه صنایع را ارتباط و تعامل با دانشگاه ها ذکر کرد و اضافه نمود: هیچ محصولی با کیفیت فراوری نمی گردد مگر اینکه با تحقیقات علمی.همراه باشد وی با بیان اینکه هدف از تاسیس دانشگاه ها پیشرفت جامعه و توسعه علم و صنعت است خاطر نشان کرد: باید دانشگاه محلی برای ایده پروری، خلاقیت و تحقیق دانشجویان و پیشرفت آینده باشد تا دانشجو به محل تحصیل خود افتخار کند.

دکتر نادرعلی با اشاره به اینکه دانشگاه های غربی به صورت مستقل اداره می شوند و وابسته به ارگانی نمی باشند تاکید نمود: دانشگاه باید زمینه ارتباط و ورود صنایع به دانشگاه را فراهم سازد و استادان دانشگاه نیز باید سعی نمایند تا دانشجویان را خلاق تربیت نمایند تا جامعه از ایده و توان علمیشان در زمینه های مختلف استفاده کند.

مدیر شرکت دارویی فایزر انگلیس، از گیاهان دارویی به عنوان دیگر پتانسیل کشور ایران یاد کرد و گفت: محصولی که در این صنعت فراوری می گردد ضروری است بر اساس استانداردهای بین المللی از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتوان به بازار جهانی عرضه کرد.

این نشست با هدف مشارکت شرکت دارویی فایزر با پژوهشکده اسانس برپا گشت و زمینه های همکاری مورد بحث و گفتگو نهاده شد.یکی از زمینه های همکاری فراوری داروهای گیاهی در پژوهشکده اسانس و صادرات آن به کشورهای اروپایی می باشد.

همچنین مقرر گشت زمینه فراوری دارو با برند مشترک دانشگاه کاشان و شرکت فایزر برای مصرف داخلی مورد آنالیز قرار گیرد.

متعاقب جلسه مزبور جلسه دیگری در محل مزرعه حسین آباد تشکیل گشت تا در زمینه همکاری دانشگاه و شرکت مزبور و بخش خصوصی برای کشت گیاهان دارویی تبادل نطر صورت گیرد.

شایان ذکر است وزارت جهاد کشاورزی مبلغ چهل و پنج میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده است تا تحول بزرگی در این صنعت صورت گیرد.

در این نشست کارشناسان و اعضای شورای اسانس دانشگاه نیز نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در مورد رونق صنعت اسانس و گیاهان دارویی بیان کردند.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1379

به "پژوهشگر صنعت داروسازی: تحصیل در دانشگاه باید پژوهش محور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگر صنعت داروسازی: تحصیل در دانشگاه باید پژوهش محور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید