وزیر کشور آلمان: بحران کرونا یک مسئله امنیت ملی است

به گزارش مجله اندیشه، وزیر کشور آلمان با تاکید بر اینکه شیوع کرونا در آلمان هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است و شرایط بسیار جدی است این بحران را یک مسئله امنیت ملی برای کشورش دانست.

وزیر کشور آلمان: بحران کرونا یک مسئله امنیت ملی است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه بیلد آلمان هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان در سخنانی با اعلام تصمیمات آلمان برای بستن مرزها با فرانسه، اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ و دانمارک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا همچنین گفت که ما باید فرض را بر این بگیریم که شیوع ویروس کرونا هنوز به اوج خود نرسیده است، پس شرایط بسیار جدی است.

وی تاکید نمود که بحران کرونا دیگر تنها یک مسئله بهداشتی و سلامتی نبوده یلکه یک مسئله امنیت ملی است.

زیهوفر همچنین توضیح داد: ما باید در این شرایط لحظه به لحظه این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم که چه چیزی لازم است. در این راستا ما کنترل های موقت مرزی را در پیش می گیریم.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم در پیامی توئیتری از شهروندان درخواست نموده است که از سفرهای غیر ضروری خوداری نمایند.

در روزهای اخیر کشورهای زیادی برای مقابله با شیوع کرونا مرزهای خود را برای سفر به آلمان بسته اند. از جمله این کشورها دانمارک، لهستان و چک هستند. کشورهای آمریکا، ترکیه ، رومانی و قبرس هم این ممنوعیت ها را برای سفر به آلمان اعمال نموده اند. سرزمین های اشغالی، استرالیا، روسیه و چین هم اعلام نموده اند که مسافران ورودی از آلمان باید 14 روز در قرنطینه قرار گیرند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از افزایش چشمگیر مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور خبر داده و تعداد این افراد را 5665 نفر اعلام نموده است. شمار قربانیان این بیماری در آلمان هم به 13 نفر افزایش پیدا نموده است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 866

به "وزیر کشور آلمان: بحران کرونا یک مسئله امنیت ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور آلمان: بحران کرونا یک مسئله امنیت ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید