قصد مجارستان برای تشکیل جبهه راست افراطی در اروپا

به گزارش مجله اندیشه، نخست وزیر مجارستان بعد از خروج از فراکسیون دموکرات مسیحی ها در مجلس اروپا اعلام نموده که در حال مذاکره با احزاب راست افراطی در این اتحادیه برای تشکیل یک ائتلاف راستگرا و ضد امپراتوری اروپا است.

قصد مجارستان برای تشکیل جبهه راست افراطی در اروپا

با ما سفر کنید و با خرید تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، بعد از خروج حزب فیدس نخست وزیر مجارستان از فراکسیون محافظه کار حزب مردم در مجلس اروپا حالا ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان برای تشکیل یک ائتلاف راست ملی گرا در این اتحادیه کوشش می نماید.

وی روز آدینه در رادیو مجارستان خاطرنشان کرد: باید یک وطن سیاسی برای انسان هایی مانند ما وجود داشته باشد که از این خانواده حمایت نموده و از وطن آن ها دفاع کند.

وی تاکید نمود که ما خواستار همکاری بین دولت های ملی و نه یک امپراتوری اروپایی هستیم. اوربان از تصمیمات خود برای همکاری با احزاب راست افراطی در اروپا در این راستا از جمله احزاب راست افراطی در ایتالیا اطلاع داد.

اوربان روز پنج شنبه هم در نامه ای تاکید نمود: ما حالا بدون فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا باید پیشنهادی را به شهروندان اروپایی بدهیم مبنی بر اینکه مایل به مهاجرپذیری و چند فرهنگی نیستیم و می خواهیم از سنت های مسیحی اروپا دفاع کنیم.

حزب راست افراطی فیدس به ریاست ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان بعد از سال ها مناقشه روز چهارشنبه خروج نمایندگان خود از فراکسیون دموکرات مسیحی حزب مردم اروپا در مجلس را خاطرنشان کرد.

نخست وزیر مجارستان سال هاست با خانواده حزب دموکرات مسیحی اروپا بر سر مسائل مختلف اختلاف نظر دارد.

12 نماینده مجلس اروپا از حزب فیدس مجارستان فراکسیون دموکرات مسیحی حزب مردم در مجلس اروپا را ترک کردند.

اوربان همچنین در نامه خود به منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا از رفتار دشمنانه فراکسیون حزب مردم در برابر حزبش و هواداران آن ابراز دلسردی نموده و تاکید نمود که به دلیل نقض غیر دموکراتیک حقوق نمایندگان وی آن ها مجبور به کناره گیری هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مجارستان یکی از معدود کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در سال های اخیر بدلیل تناقض های فاحش سیاست های دولت با جهت گیری و سیاست های اروپایی مورد انتقاد و اعتراض دیگر کشورهای عضو قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا روش های ملی گرایانه اوربان را مخالف ارزش ها و اصول اساسی این نهاد می داند، از این رو بارها بدلیل مخالفت وی با آنچه اتحادیه اروپا حاکمیت قانون می خواند، ا مورد اعتراض و فشار مجلس و کمیسیون اروپا قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

از زمان خروج حزب فیدس از بزرگترین فراکسیون مجلس اروپا مرتبا در این باره که این حزب حالا به فراکسیون دیگری می پیوند و یا بدون فراکسیون به راه خود ادامه می دهد حدس گمان هایی زده می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1540

به "قصد مجارستان برای تشکیل جبهه راست افراطی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصد مجارستان برای تشکیل جبهه راست افراطی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید