فعالیت تیم بازسازی در خانه ثبت ملی کودک اهواز (بازسازی خانه)

به گزارش مجله اندیشه، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، فعالیت تیم بازسازی در خانه ثبت ملی کودک اهواز صورت می گیرد.

فعالیت تیم بازسازی در خانه ثبت ملی کودک اهواز (بازسازی خانه)

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

غلامرضا سلمانپور، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: بنای تاریخی خانه کودک اهواز که محل فعلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز است، یکی از آثار دارای شناسنامه و هویت شهری استان خوستان محسوب می گردد که در سال 1330 خورشیدی و به منظور نگهداری از بچه ها بی سرپرست ایجاد شد.

او اضافه کرد: این بنای فرهنگی که از شروع با عنوان خانه کودک اهواز احداث شد و سالهای متمادی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار داشت، انتها در مرداد 1385 به شماره ملی 15868 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: پس از واگذاری این بنا به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، با توجه به وسعت ساختمان و نوع کاربری آن، در سالهای منتهی به 1390 بازسازی عمومی ساختمان انجام شد و متعاقب آن در امسال با قراردادی بالغ بر بیست و نه میلیارد ریال (دو میلیارد و نهصد میلیون تومان) از سوی این اداره کل به منظور برطرف خطر و اصلاحات اساسی زیر تیغ بازسازی رفت.

سلمانپور با اشاره به واگذاری قرارداد بازسازی این بنا به پیمانکار ذیصلاح، اقدامات اجرایی این طرح را شامل کنترل آبهای زیرمینی و استحکام بخشی سازه های زیرین ساختمان، حذف الحاقات، پاکسازی، تثبیت و بازسازی جداره های آجری و نمای بنا، بازسازی و احیای ورودی های اصلی، اصلاح و انجام نازک کاری مجدد براساس معماری اصلی بنا، بهسازی و ساماندهی مجموعه سرویس های بهداشتی، تاسیسات برق و مکانیک مطرح نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2213

به "فعالیت تیم بازسازی در خانه ثبت ملی کودک اهواز (بازسازی خانه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت تیم بازسازی در خانه ثبت ملی کودک اهواز (بازسازی خانه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید