عکس ، این هدست شما را در دنیای واقعی می کشد!

به گزارش مجله اندیشه، دیجیاتو نوشت: پالمر لاکی مدعی ساخت یک هدست واقعیت مجازی شده که می تواند در صورت مرگ در بازی ها، مغز شما را در دنیای واقعی منفجر کند.

عکس ، این هدست شما را در دنیای واقعی می کشد!

این ایده که کشته شدن در بازی های ویدیویی یا واقعیت مجازی بتواند باعث مرگ شما در جهانی واقعی گردد، چند وقتی است که به داستان های علمی تخیلی راه پیدا نموده است. حالا پالمر لاکی، هم بنیان گذار آکیلس مدعی شده که نمونه اولیه یک هدست VR با این ویژگی را ساخته است.

لاکی در پستی در وبلاگ شخصی خود اعلام نموده که هدست VR جدیدی ساخته که دارای سه شارژ انفجاری توکار است. این قطعات در مقابل پیشانی فرد قرار می گیرند و می توانند بلافاصله مغز کاربر را از بین ببرند. این انفجار مرگبار زمانی فعال می گردد که حسگر نوری بتواند نور یک صفحه قرمز در فرکانس های خاص را شناسایی کند. در نتیجه، زمانی که صفحه Game Over نمایش داده گردد، فرد واقعاً خواهد مرد!

البته لاکی تأکید می نماید که هدست کشنده او که در تصاویر شبیه یک کوئست پرو به نظر می رسد، در حال حاضر، صرفاً یک اثر هنری است که سعی دارد مسیر احتمالی آینده حوزه طراحی بازی ها را یادآوری کند. او می گوید هنوز جرأت آزمایش این دستگاه را پیدا ننموده است، چون این هدست به دلایل بسیار زیادی ممکن است خطا داشته باشد و کاربر را به اشتباه بکشد.

ایده این هدست از کجا آمده است؟

طرح مفهومی هدست NerveGear

لاکی می گوید ایده اصلی ساخت این هدست داستان ژاپنی معروف Sword Art Online (SAO) بوده که درباره یک بازی واقعیت مجازی MMORPG با همین نام است. این داستان روایت می نماید که در ماه نوامبر سال 2022 یک دانشمند دیوانه بازیکنان را در هدست NerveGear به دام می اندازد و به آن ها می گوید که اگر در حین بازی بمیرند، در جهانی واقعی کشته خواهند شد.

هدست NerveGear در این داستان به گونه ای طراحی شده که برداشتنش غیرممکن است و به مرگ بازیکن منجر می گردد. لاکی می گوید او هم برای پیاده سازی مکانیزم های مشابه، ایده هایی در فکر دارد، اما هنوز آن ها را اجرایی ننموده است.

نکته عجیب این جاست که لاکی می گوید هزاران نفر به او پیغام داده و پرسیده بودند که آیا تا به امروز داستان SAO را دیده و میخواهد چنین هدستی بسازد یا خیر؟ هم بنیان گذار آکیلس مدعی است که این حوزه از طراحی بازی ها حوزه ای است که تا به امروز به آن توجهی نشده. با این حال، با توسعه متاورس احتمالاً باید با دقت بیشتری پیگیر اخبار این جهان باشیم.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2192

به "عکس ، این هدست شما را در دنیای واقعی می کشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این هدست شما را در دنیای واقعی می کشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید