علی قربانی با ملیت ایرانی در تیم ملی آذربایجان؛ تغییر تابعیت به جای تغییر ملیت

به گزارش مجله اندیشه، خبرگزاری خبرنگاران- علی قربانی با تابعیت ایرانی - آذربایجانی فوتبالش را برای تیم ملی آذربایجان ادامه می دهد.

علی قربانی با ملیت ایرانی در تیم ملی آذربایجان؛ تغییر تابعیت به جای تغییر ملیت

به گزارش خبرنگاران، علی قربانی بعد از پشت سرگذاشتن یک فصل سخت در سپاهان ترجیح داد برای آغاز فصل جدید، فوتبالش را در سومقاییت آذربایجان ادامه دهد. نمایش فوق العاده قربانی در لیگ آذربایجان اتفاق عجیبی را رقم زده است. او در این فصل در 3 بازی 4 گل زده و همه این ها باعث شده تا او به تیم ملی آذربایجان دعوت گردد. در واقع با یاری فدراسیون فوتبال آذربایجان علی قربانی توانسته پاسپورت کشور آذربایجان را دریافت کند و در واقع او با ملیت ایرانی و تابعیت آذربایجانی برای این کشور بازی می نماید.

نکته مهم این که برای کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند شرطی وجود دارد که یک بازیکن باید 5 سال در یک کشور حضور داشته باشد تا عضو تیم ملی گردد اما آذربایجان چون عضو این اتحادیه نیست، چنین قانونی در خصوص علی قربانی صدق نمی نماید و قربانی که بازی رسمی در تیم ملی ایران نداشته، می تواند مطابق قوانین فیفا با تغییر تابعیت خود، برای تیم ملی آذربایجان به میدان برود. جیانی دی بیاسی ایتالیایی که اخیرا سرمربی تیم ملی آذربایجان شده، از این پیشنهاد فدراسیون فوتبال آذربایجان استقبال نموده و قربانی را به اردوی تیم ملی فراخوانده است.

پیش از این کشتی گیران و تکواندو کاران ایرانی سابقه عضویت در تیم های ملی آذربایجان را داشتند اما علی قربانی اولین فوتبالیست ایرانی است که برای تیم ملی این کشور بازی می نماید. علی قربانی با علم به این که با وجود بازیکنانی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری فر و کاوه رضایی هرگز فرصت بازی کردن برای تیم ملی ایران را پیدا نمی نماید، چنین تصمیمی گرفت که به نظر در راه پیشرفت فوتبالش به او یاری می نماید. برای علی قربانی که در سال های حضور در فوتبال ایران فشار زیادی را از سوی طرفداران خودی تحمل نموده، حالا فرصت مناسبی است که به دور از استرس و فشار بتواند فوتبالش را دنبال کند.

جیانی دی بیاسی سرمربی جدید تیم ملی آذربایجان لیست بازیکنان تیمش برای حضور در اردوی ملی و ملاقات با قبرس را معرفی کرد که در لیست مدعوین نام یک مهاجم ایرانی به چشم می خورد؛ علی قربانی مهاجم 30 ساله فصل گذشته سپاهان اصفهان که تصمیم گرفت تا برای ادامه فوتبال خود به لیگ آذربایجان برود.او اکنون در تیم سومقاییت آذربایجان توپ می زند و در سه مسابقه توانست برای تیمش چهار گل به ثمر برساند.

قربانی که سابقه بازی در تیم استقلال و نفت تهران را هم دارد، در حالی این تصمیم را گرفته که احتمالا تابعیت اش برای آذربایجان قطعی شده و به دلیل این که تا به امروز نامش در لیست تیم ملی ایران تا به امروز قرار نگرفته، می تواند در تیم ملی آذربایجان به میدان برود. مهاجم سوادکوهی که حالا از این پس به عنوان یک بازیکن دوتابعیتی به شمار می رود و برای تیم ملی این کشور زیر نظر دی بیاسی به میدان خواهد رفت.

علی قربانی در فصل گذشته طی 25 بازی برای سپاهان، تنها 2 گل به ثمر رساند اما پس از جدایی از سپاهان و در فصل جدید فوتبالی در 5 ملاقات برای سومقاییت به میدان رفته و پیروز شده 4 گل برای این تیم به ثمر برساند. او با تیم سومقاییت در مرحله مقدماتی لیگ اروپا به مصاف اشکندیا نقدونیه رفت ولی با شکست در این ملاقات از صعود به لیگ اروپا بازماند. با توجه به اینکه علی قربانی در لیگ برتر و فوتبال ایران شانسی برای دعوت به تیم ملی نداشته، تصمیم گرفت در شرایط جدید و تیم ملی دیگری به میدان برود و این فرصت را در آذربایجان به دست آورده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1273

به "علی قربانی با ملیت ایرانی در تیم ملی آذربایجان؛ تغییر تابعیت به جای تغییر ملیت" امتیاز دهید

1 کاربر به "علی قربانی با ملیت ایرانی در تیم ملی آذربایجان؛ تغییر تابعیت به جای تغییر ملیت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی قربانی با ملیت ایرانی در تیم ملی آذربایجان؛ تغییر تابعیت به جای تغییر ملیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید