شعب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز درشهرهای بزرگ تاسیس می گردد

به گزارش مجله اندیشه، تهران - خبرنگاران - رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گفت: در کوشش هستیم تا شعب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز را در شهرهای بزرگ تاسیس کنیم.

شعب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز درشهرهای بزرگ تاسیس می گردد

به گزارش خبرنگار علمی خبرنگاران، دکتر محمدرضا آی روز شنبه در نشست خبری سومین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران گفت: با 3 دانشگاه بزرگ کشور مذاکراتی صورت گرفته تا شعب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در آن شهرها راه اندازی گردد.

وی، ایجاد ارتباط بیشتر محققان و افزایش تعاملات آنان را از مهمترین اهداف راه اندازی شعب این آزمایشگاه اظهار داشت.

آی، تاسیس بانک اطلاعاتی (بیوبانک) نقشه برداری ایران را از مهمترین فعالیت های این آزمایشگاه در سال گذشته اظهار داشت و گفت: تعداد نمونه های این بانک به حدود پنج هزار مورد رسیده است.

وی گفت: بیوبانک نقشه برداری ایران سال گذشته با 2 هزار نمونه رونمایی شد و تا سرانجام سال جاری به حدود 10 هزار نمونه خواهد رسید.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، تصاویر مختلف MRI و سیگنال های مغزی را نمونه های این بانک اظهار داشت و اضافه نمود: افزایش سرعت تحقیقات، کاهش هزینه و دسترسی آسان به نمونه ها از مهمترین مزیت این بانک می باشد.

آی بر لزوم ترویج آموزش در حوزه نقشه برداری مغز تاکید نمود و گفت: بیش از 100 هزار نفر ساعت طی بیش از 2 سال، آموزش تخصصی ارائه شد و در این مدت حدود 7 هزار ساعت تجهیزات مجموعه در اختیار محققان بوده است.

وی به استقبال مناسب محققان از این آزمایشگاه اشاره نمود و گفت: از ابتدای سال جاری فعالیت آزمایشگاه در قالب 2 شیفت کاری شروع شده و محققان از 8 صبح تا 10 شب می توانند از خدمات این مجموعه استفاده نمایند.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز اظهار امیدواری کرد که بتوانیم تجهیزات و خدمات قابل ارایه این آزمایشگاه را شبانه روزی کنیم تا محققان بیشتری بتوانند از تجهیزات و امکانات مجموعه استفاده نمایند.

وی ادامه داد که حدود 600 عضو هیات علمی دانشگاه ها اعم از وزارت علوم و وزارت بهداشت با این مجموعه همکاری می نمایند.

سومین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران به همره دومین جشنواره پژوهش و فناوری نقشه برداری مغز، روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد.

علمی * 1201*1485

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 181

به "شعب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز درشهرهای بزرگ تاسیس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز درشهرهای بزرگ تاسیس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید