حسین محب اهری که بود؟

به گزارش مجله اندیشه، حسین محب اهری بازیگر سینما تئاتر و تلویزیونی که ساعاتی پیش درگذشت، متولد تهران بود.

حسین محب اهری که بود؟

به گزارش خبرنگار ، حسین محب اهری متولد سال 1330 در تهران و فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسه عالی ادبیات و زبان های خارجی بود. از سال 1350 به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت؛ در سال 1354 یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر آربی اوانسیان گذراند و با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده وارد سینما شد.

او طی این سال ها در فیلم های زیادی به ایفای نقش پرداخته که از آن جمله می توان به محموله، سفر جادویی، دو فیلم با یک بلیت، همسر، من زمین را دوست دارم، روز فرشته، روز واقعه، کاکادو، وقتی همه خوابیم، خوابم می آد، فرزند چهارم، ساکن طبقه وسط، قشنگ و فرنگ، سه بیگانه و… اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: حسین محب اهری بازیگر درگذشت

محب اهری همچنین در مجموعه های تلویزیونی متعددی همچون محله برو بیا، سربداران، محله بهداشت، بوعلی سینا، باجناق ها، مختارنامه، تبریز در مه، پایتخت 2، خوب، بد، زشت، دردسرهای عظیم 2، معمای شاه، بیمار استاندارد، علی البدل، شب عید و … به ایفای نقش پرداخته است.

او این روزها برای ایفای نقش در نمایش ساعت هشت در کشتی به کارگردانی مریم کاظمی برای گروه سنی کودک و نوجوان بود.

حسین محب اهری خاطرات بسیاری را در تلویزیون و سینمای ایران به خصوص برای دهه شصتی ها رقم زد.

محب اهری را بیشتر با نقش های خاطره انگیز و به یاد ماندنی او در برنامه های کودک و نوجوان مثل مبصر چهارساله کلاس، محله بهداشت و چاق و لاغر یا در فیلم های دیگری مثل سربداران، باجناق ها، شاخه طوبی و تبریز مه آلود می شناسیم. هرچه هست او نقش پررنگی در خاطرات خوب همه ما دارد.

محب اهری بازیگری را از سال 1350 در تئاتر آغاز کرد، اما به طور رسمی در 1365 با ایفای نقش کوچکی در فیلم سینمایی رابطه به کارگردانی پوران درخشنده شناخته شد. سری جدید برنامه رادیویی صبح آدینه با شما از فعالیت های محب اهری در سال 1397 است.

در سال 79 حسین محب اهری با احساس تورم شدید و درد در ناحیه گلویش روبرو می گردد که بر اثر تشخیص اشتباه به عفونت گلو، درمان با آنتی بیوتیک را آغاز می نماید و از جهت درست درمان دور می گردد.

بیشتر بخوانید: دکتر ایادی شخصیت عجیب و غریب معمای شاه

اواخر سال بعد با وخیم تر شدن وضعیت جسمانی اش به چندین پزشک مراجعه می نماید و سرطان غدد لنفاوی تشخیص داده می گردد.

نوروز سال 1381 تحت عمل جراحی قرار می گیرد و به قول خودش در این عمل از زیر گوش تا زیر گردن یک غده بزرگ را درآورده بودند.

سپس شیمی درمانی می گردد و بهبود می یابد. او این بیماری را در تغییر دیدگاهش به زندگی موثر می داند و می گوید: لحظات برایم باارزش شد و فهمیدم زمان عمر کوتاه است و نگاهم طور دیگری به زندگی شد. فهمیدم که من تا به حال خیلی نگاهم سطحی تر بوده و از همه چیز راحت رد می شدم. پس از آن دیدم به زندگی و کار عمیق شد.

9 سال بعد غدد سرطانی دوباره در بدنش ریشه دواندند و تومور این بار در ریه ها، گردن و پا دیده شد.

بیشتر بخوانید: عیادت مدیران رسانه ملی از هنرمند پیشکسوت/محب اهری: در سخت ترین شرایط مردم را خنداندیم + فیلم

با عمل جراحی مجدد تومور را از کشاله رانش خارج کردند و دوباره تحت شیمی درمانی نهاده شد و بهبود یافت. او زمانی گفته بود که به عنوان یک هنرمند پرسابقه از لحاظ اقتصادی حمایت نشده، برای درمان سرطانش در هزینه ها دچار مشکل شده است و حتی پول آمپول هایش را ندارد. اما در تمام این مدت حسین محب اهری روحیه اش را نباخت و به فعالیت های هنری خود ادامه داد.

سر انجام، این هنرمند کشورمان بامداد امروز در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 127

به "حسین محب اهری که بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین محب اهری که بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید