سخنگوی کاخ سفید: از اقدام پلیس علیه معترضان پشیمان نیستیم

به گزارش مجله اندیشه، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود عنوان کرد که دولت آمریکا درباره اقدام پلیس علیه معترضان در مقابل کاخ سفید، پشیمان نیست.

سخنگوی کاخ سفید: از اقدام پلیس علیه معترضان پشیمان نیستیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری گفت که رئیس جمهور آمریکا یا هر فرد دیگر در دولت او درباره پرتاب گاز اشک آور در میان معترضان به قتل جورج فلوید در اطرف کاخ سفید اصلاً پشیمان نیست.

  • نخستین تصویر از همسر و دختر شش ساله جورج فلوید

هفته گذشته برای اینکه دونالد ترامپ بتواند در مقابل کلیسایی در نزدیکی کاخ سفید عکسی با انجیل بگیرد، پلیس ایالت واشنگتن، در میان تظاهرات کنندگان گاز اشک آور پرتاب کرد.

به نوشته وبگاه ایندیپندنت، کایلی مک انانی در این نشست خبری گفت که ویلیام بار، دادستان کل ایالات متحده، هفته گذشته تصمیم گرفت تا برای پاکسازی معترضان از میدان لافایت در نزدیکی های کاخ سفید، به این ناحیه پلیس اعزام کند.

مک انانی در صحبت های خود درباره اقدام پلیس علیه معترضان آمریکایی در مقابل کاخ سفید گفت: نه، هیچ پشیمانی از طرف کاخ سفید وجود ندارد، زیرا من یادآور شده بودم که بسیاری از این تصمیمات در کاخ سفید اتخاذ نمی شوند.

  • فیلم | چه بر سر قاتل جورج فلوید آمد؟

به نوشته ایندیپندنت، رئیس جمهور آمریکا پیش از این حادثه و درست قبل از اینکه در میان این معترضان گاز اشک آور پرتاب شود، تهدید کرده بود که با اعزام نهادهای اجرای قانون فدرال (پلیس فدرال) بر خیابان ها مسلط خواهد شد.

هفته گذشته در پی اعتراضات گسترده علیه قتل جورج فلوید که از بامداد چهارشنبه در شهر مینیاپولیس آغاز شده بود، شمار زیادی از نیروهای پلیس با حضور در محل تجمع معترضان در مقابل کاخ سفید، جهت متفرق کردن این معترضان، به سمت آن ها گاز اشک آور پرتاب کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1104

به "سخنگوی کاخ سفید: از اقدام پلیس علیه معترضان پشیمان نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی کاخ سفید: از اقدام پلیس علیه معترضان پشیمان نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید