ساختمان انرژی نزدیک به صفر در ایران ساخته می گردد

به گزارش مجله اندیشه، با حمایت معاونت علمی و همکاری ایستگاه نوآوری شریف برای اولین بار در کشور ساختمان انرژی نزدیک به صفر ساخته می گردد.

ساختمان انرژی نزدیک به صفر در ایران ساخته می گردد

جهت دریافت خدمات نوسازی خانه های قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه احداث ساختمان انرژی نزدیک به صفر، میان پروژه بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست و ایستگاه نوآوری شریف منعقد شد.

هدف از این تفاهم نامه، احداث ساختمانی است که بتواند به عنوان یک نمونه مناسب و کامل، انرژی خود را به میزان قابل قبولی تامین کند. این ساختمان به عنوان مرکزی برای کارشناسان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه بهینه سازی انرژی برای آموزش و ترویج فرهنگ در این زمینه شناخته خواهد شد.

علی وطنی مدیر ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان با اشاره به اینکه، این اولین پروژه ملی است که با این عنوان احداث می گردد گفت: طراحی این ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. با وجود تمام مشکلاتی که کشور با آن روبروست، امیدواریم که این پروژه با یک نگاه علمی، مالی، مدیریتی و اجرایی در زمان معین به اتمام برسد.

با توجه به لزوم توسعه کسب وکار های نوپا در زمینه بهینه سازی انرژی، پیش بینی شده است که کاربری ساختمان فوق برای استقرار زیست بوم فناوری های بهینه سازی انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

مهدی شکوری معاون مدیر ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان نیز با اشاره به نکته فوق گفت: یکی از اهداف این پروژه، ترویج مبحث 19 مقررات ملی ساختمان با رویکرد توسعه ساختمان های پایدار حداقل مصرف انرژی فسیلی است و این ساختمان بر اساس تجربیات بین الملی مشابه طراحی و ساخته می گردد.

وی اضافه کرد: ساختمان مورد نظر دارای ویژگی های منحصر به فردی خواهد بود که مهم ترین آن، احتیاج حداقلی به منابع انرژی فسیلی و همچنین شاخص عملکرد انرژی بین 50 تا 75 کیلووات ساعت بر مترمربع در سال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 744

به "ساختمان انرژی نزدیک به صفر در ایران ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان انرژی نزدیک به صفر در ایران ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید