رئیس کمیسیون اروپایی: اروپا در موج دوم عمیق کرونا واقع شده است

به گزارش مجله اندیشه، رئیس کمیسیون اروپایی در سخنانی با تاکید بر اینکه شرایط کرونایی در اروپا جدی بوده و این اتحادیه در موج دوم عمیق کرونایی قرار گرفته است، همگان را به مبارزه با این بحران فراخواند.

رئیس کمیسیون اروپایی: اروپا در موج دوم عمیق کرونا واقع شده است

با ما سفر کنید و با سفر ارزان به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی پاسایر نویه پرسه، با توجه به شمار روزافزون مبتلایان به کرونا در اروپا اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی شهفرایندان را به مبارزه با این بحران فراخواند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی امروز (چهارشنبه) در سخنانی در بروکسل توضیح داد: شرایط کرونایی بسیار جدی است. البته هنوز این در دست ما است که بتوانیم شیوع این ویروس را مهار کنیم.

کمیسیون اروپایی روز چهارشنبه پیشنهادات جدیدی را برای مهار کرونا ارائه داد که قرار است در یک نشست ویدئویی اروپایی در روز پنج شنبه درباره آن مشاوره گردد.

رئیس کمیسیون اروپایی تاکید نمود که تنها در هفته گذشته حدود 1.1 میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در اروپا وجود داشته است. وی اضافه کرد: ما انتظار داریم که این آمارها در دو تا سه هفته آینده به سرعت افزایش یابد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پیتر پیوت، مشاور کرونایی کمیسیون اروپایی هم گفته است که تعداد مرگ های کرونایی در اروپا در حال حاضر حدود 1000 نفر در هر روز است که حدود یک سوم بیشتر از هفته قبل است.

فون در لاین با تاکید بر اینکه در موج دوم کرونا با دو دشمن روبرو هستیم یکی خود ویروس و دیگری خستگی از اقدامات پیشگیرانه برای مهار این ویروس، همگی را به اتحاد و در کنار هم بودن فراخواند.

وی تاکید نمود: همه باید مسئولیت خود را در سطح شخصی و محلی و همچنین در سطح ملی واروپایی بر عهده گیرند و اکنون زمان تسایم شدن نیست.

رئیس کمیسیون اروپایی در این شرایط تست گیری های کرونا را مهم ارزیابی نموده و در عین حال گفت که برای موثر تر شدن این فرایند باید کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا اواسط ماه آینده میلادی استراتژی های خود در این زمینه را به کمیسیون اروپایی ارسال نمایند.

فون در لاین همچنین خواهان تبادل اطلاعات بهتر بین کشورهای اروپایی برای مهار این بحران شده و گفت: این مسئله مهم است که بدانیم این ویروس در کدام مناطق و با چه سرعتی در حال شیوع است. بنابراین همه کشورها باید داده های خود را به آژانس بیماری های واگیر اروپا ECDC و کمیسیون اروپایی منتقل نمایند.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه بازگشت به دوران عادی همچنان زمان زیادی به طول می انجامد شهفرایندان را برای تعطیلات غیر معمول آماده نموده و گفت: من فکر می کنم که کریسمس سال جاری کریسمسی متفاوت خواهد بود.

فون در لاین همچنین اروپا را در موج دوم عمیق کرونایی ارزیابی کرد.

اخیرا موارد ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری داشته و همه کشورها را به تشدید محددیت ها وادار نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1323

به "رئیس کمیسیون اروپایی: اروپا در موج دوم عمیق کرونا واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیسیون اروپایی: اروپا در موج دوم عمیق کرونا واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید