دانشگاه علوم کشاورزی گرگان شبیه سازی هیدرولوژیک حوضه آبریز کارون را آنالیز می نماید

به گزارش مجله اندیشه، قرارداد پژوهشی بین دانشگاه علوم کشاورزی گرگان، انجمن تکنولوژی جنگل ژاپن و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با هدف شبیه سازی هیدرولوژیک حوضه آبریز کارون منعقد شد.

دانشگاه علوم کشاورزی گرگان شبیه سازی هیدرولوژیک حوضه آبریز کارون را آنالیز می نماید

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، قرارداد پژوهشی بین دانشگاه علوم کشاورزی گرگان، انجمن تکنولوژی جنگل ژاپن و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور منعقد شد.

این قرارداد با هدف شبیه سازی هیدرولوژیک حوضه آبریز کارون و با موضوع آبدهی و فراوری رسوب در حوضه این رودخانه با مدل هیدرولوژیک SWAT، آموزش مدل و نحوه استفاده از نتایج آن در مدیریت جنگل و مرتع امضا شده است.

انجمن فناوری جنگل ژاپن در تابستان 1921 به عنوان یک سازمان حرفه ای از جنگل بانان حرفه ای ژاپن تأسیس شد. هدف از تأسیس این انجمن توسعه و اشاعه فناوری و علم جنگلداری و یاری به پیشرفت فرهنگی جامعه به وسیله فعالیت های مرتبط با جنگلداری بوده است.

لازم به ذکر است؛ فراخوان ارسال پیشنهاد برای این پروژه، اواخر سال 1399 به چند شرکت و مؤسسه اعلام شده بود که در فرآیند ارزیابی صلاحیت، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برای انجام پروژه انتخاب شد و جلسات فنّی به منظور تدوین توضیح خدمات پروژه به صورت آنلاین و حضوری در تابستان و پاییز سال 1400 با حضور نمایندگان JAFTA و تعدادی از اعضای هیأت علمی گروه آبخیزداری دانشگاه برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1975

به "دانشگاه علوم کشاورزی گرگان شبیه سازی هیدرولوژیک حوضه آبریز کارون را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم کشاورزی گرگان شبیه سازی هیدرولوژیک حوضه آبریز کارون را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید