جایگاه جهانی ایالات متحده در حوزه فناوری متزلزل تر از همواره است ، سایه سنگین پکن بر قدرت واشنگتن

به گزارش مجله اندیشه، بر اساس نظر سنجی موسسه گالوپ، ایالات متحده دیگر نمی تواند ادعای رهبری جهانی در حوزه فناوری را داشته باشد و اعتبار این کشور در حوزه هوش مصنوعی نیز رو به افول است.

جایگاه جهانی ایالات متحده در حوزه فناوری متزلزل تر از همواره است ، سایه سنگین پکن بر قدرت واشنگتن

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ایالات متحده دیگر محور اصلی بحث و مصاحبه در خصوص بعضی از بزرگترین مسائل مرتبط با هوش مصنوعی در دنیا نیست و دیگر کشورها در حال سبقت گرفتن از ایالات متحده هستند.

به نظر می رسد ایالات متحده به سرعت در حال از دست دادن جایگاه خود به عنوان یک معیار بین المللی در حوزه فناوری است. این موضوع از مسئله ایمنی خطوط هوایی و مسئله تغییرات اقلیمی تا حریم خصوصی کاربران گسترده است و اعتماد دنیای به ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به حداقل رسیده است.

اگرچه ایالات متحده هنوز هم در مسائلی مثل متقاعد کردن کشورهای مختلف برای عدم استفاده از تجهیزات هواوی یا زیرساخت های 5Gچینی قوی عمل می نماید اما این موضوع در سطح بین المللی اعتباری ندارد و صرفا در حد متحدان آمریکا تاثیرگذار است.

به بیانی دقیق تر، بر طبق نظرسنجی های موسسه گالوپ، اعتماد دنیای به رهبری ایالات متحده در حوزه فناوری نزدیک به رکوردی کاهشی است. 31 درصد از مردمی که طی سال گذشته در سراسر دنیا مورد آنالیز قرار گرفتند، معتقدند قدرت رهبری ایالات متحده کمتر از آلمان و چین است.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2211

به "جایگاه جهانی ایالات متحده در حوزه فناوری متزلزل تر از همواره است ، سایه سنگین پکن بر قدرت واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه جهانی ایالات متحده در حوزه فناوری متزلزل تر از همواره است ، سایه سنگین پکن بر قدرت واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید