ایرنا رئیس دور آینده اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه شد

به گزارش مجله اندیشه، اعضای اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره جنوبی با رای مثبت خود خبرگزاری جمهوری اسلامی را برای ریاست دوره آینده این سازمان برگزیدند.

ایرنا رئیس دور آینده اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا از سئول، سید ضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در جمع اعضا اوآنا در سئول گفت که ایرنا به عنوان یکی از اعضای قدیمی اتحادیه، همیشه برای یاری به تحقق اهداف اوآنا کوشش نموده و معتقد است رسانه ها در عصر حاضر، برای پیشرفت، نیازمند طرح های نوآورانه در زمینه همکاری های جمعی هستند.

مجمع عمومی عالی ترین نهاد تصمیم گیری در اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه است و نقش اصلی را در جهت گیری های این سازمان برعهده دارد.

این اتحادیه با 44 عضو از 35 کشور آسیا و اقیانوس آرام، بزرگ ترین سازمان رسانه ای در آسیا و اقیانوسیه است.

هفدهمین نشست مجمع عمومی اوآنا که هر سه سال یک بار برگزار می گردد از روز چهارشنبه گذشته در شهر سئول شروع به کار کرد.

  • اجلاس خبرگزاری های آسیا در سئول شروع شد

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، به عنوان میزبان مجمع، ریاست این سازمان را تا دوره بعدی که تحویل ایرنا خواهد شد، بر عهده خواهد داشت.

اعضای اوآنا به ایرنا برای میزبانی مجمع عمومی آینده در سال 2022 رای مثبت دادند تا خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال 2022 تا به مدت سه سال ریاست این سازمان مهم خبری را برعهده بگیرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، در سال 1397 نیز نشست هیات اجرایی اوآنا را میزبانی کرد.

هاشمی درخواست نامزدی ایرنا برای عهده دار شدن ریاست دوره ای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) برای سال 2022 تا 2025 میلادی را هم زمان با اختتامیه چهل و سومین نشست هیات اجرایی این سازمان که شهریور ماه 97 در تهران برگزار گردید، بیان نمود که با استقبال حاضران در نشست تهران روبرو شد.

خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان (آذرتاج) از سال 2016 ریاست اوآنا را برعهده داشت و آدینه، ریاست را به یونهاپ واگذار کرد.

هاشمی در حاشیه این اجلاس در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی با مون جه این، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

هاشمی در این دیدار، با اشاره به این که کره جنوبی و ایران روابط خوبی در زمینه های مالی، سیاسی و فرهنگی داشته اند، گفت که با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، این روابط تحت تاثیر قرار گرفته است.

او تاکید نمود با توجه به این که کره جنوبی، کشوری مستقل و قدرتمند است، می توان انتظار داشت که تهران و سئول بتوانند در جهت احیای مناسبات درخشان خود گام بردارند.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز در پاسخ، بر اهمیت روابط تهران و سئول تاکید نمود و گفت که دولت او می کوشد مسائل موجود را حل و فصل کند.

مون جه این اضافه نمود: شخصا به آینده روابط دو کشور، خوش بین هستم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 551

به "ایرنا رئیس دور آینده اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرنا رئیس دور آینده اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید