خبرنگاران استان اصفهان 6 هزار تُن شیر خشک آماده صادرات دارد

به گزارش مجله اندیشه، اصفهان- خبرنگاران- استاندار اصفهان گفت: این استان 6 هزار تُن شیر خشک مازاد بر احتیاج خود و آماده برای صادرات دارد.

خبرنگاران استان اصفهان 6 هزار تُن شیر خشک آماده صادرات دارد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، عباس رضایی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه قاچاق کالا و ارز استانداری اصفهان که با حضور رییس پلیس امنیت مالی ناجا و مسوولان استان برگزار گردید، با تاکید براینکه استان اصفهان بیشترین فراوری شیر در کشور را دارد، یادآور شد: شیر یک مواد غذایی قابل فساد است که در جهت استفاده بهینه در استان و صنعت لبنی اقداماتی در راستای تبدیل شیر به شیرخشک صورت گرفته است تا هم احتیاج کشور را تامین کند و هم مازاد آن صادر گردد.

وی یکی از مطالبات استان را صادرات شیرخشک فراوریی آن اعلام و تاکید نمود: استان اصفهان آمادگی کامل برای تضمین تامین شیر خشک کشور و صادرات آن بصورت همزمان را دارد.

رضایی به بعضی از موانع و نگرانی ها در تهران برای صادرات شیر خشک استان اشاره نمود و هشدار داد: اگر مجوز صادرات از مبادی قانونی صادر نگردد، شیرخشک بصورت قاچاق توسط دلالان و سوداگران با سود کلان به خارج از کشور قاچاق می گردد و این مساله اصلا زیبنده استان اصفهان نیست که شیر خشکی که امکان صدور دارد، قاچاق گردد.

وی پدیده قاچاق را یک موضوع چندوجهی در حوزه های مالی، سیاسی، روانی و اجتماعی توصیف کرد و افزود: چه یک کالا بصورت قاچاق وارد گردد مثل البسه که جلوی اشتغال را می گیرد و چه آنچه که از مبادی قانونی باید صادر گردد و نمی گردد؛ هر 2 پدیده ای ناخوشایند است.

رضایی با تاکید به ضرورت رعایت احترام آحاد استان گفت: بحث قاچاق مالی یک پدیده استانی نیست و در همه کشور رُخ می دهد؛ منتها انتظار از استان ما بدلیل هماهنگی و انسجام بین مسوولان آن در سطح مدیریتی، بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه 2 پدیده بسیار مهم قاچاق از استان، یکی سوخت و فرآورده های نفتی و دیگری شیر خشک است، اعلام نمود: اصفهان هم پالایشگاه دارد و هم بعنوان چهار راه مواصلاتی کشور محسوب می گردد بنابراین باید مبادی ورودی و خروجی آن کنترل و همه چیز بر اساس موازین قانونی توزیع گردد.

وی با بیان اینکه در زمینه قاچاق سوخت اقدامات پیشگیرانه ای صورت گرفته اما کافی نبوده است وگرنه قاچاقی هم رُخ نمی داد، گفت: موضوع احصاء مواد قانونی یکی از مطالبات جلسه امروز بود تا اگر مازاد فرآورده های نفتی قابل صادرات در استان باشد، پس از تامین مصرف استان از مبادی قانونی صادر گردد.

استاندار اصفهان گفت: اکنون تصمیماتی برای قانونی کردن صادرات شیرخشک مازاد استان گرفته شده است تا از این طریق هم ارزآوری داشته باشیم و هم در چارچوب سیاست کلان نظام در بُعد صادرات غیرنفتی، فرآورده های نفتی را بجای نفت خام صادر کنیم.

رضایی افزود: البته ابهاماتی از حیث مبادی بخشنامه ها و قوانین کشوری وجود دارد که در این راستا چند کمیته تشکیل و یک نامه نیز نوشته شده است.

وی اعلام نمود: تکلیف فرآورده های نفتی و صادرات آن باید برای همواره یا در مجلس توسط نمایندگان اصفهان یا در ستاد مبازره با قاچاق سوخت مطرح و مشخص گردد تا مسوولان استان نیز بر اساس همان مبنا رفتار نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1490

به "خبرنگاران استان اصفهان 6 هزار تُن شیر خشک آماده صادرات دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان اصفهان 6 هزار تُن شیر خشک آماده صادرات دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید