حناچی: تحریم ها مبارزه با کرونا را مختل نموده است

به گزارش مجله اندیشه، شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه گاردین تاکید نمود که تحریم های آمریکا فرایند مبارزه ایران با ویروس کرونا را مختل نموده است.

حناچی: تحریم ها مبارزه با کرونا را مختل نموده است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پیروز حناچی شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه انگلیسی گاردین شدیدا از تحریم های آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و جنگ کشور ها با این ویروس انتقاد کرد.

وی در این یادداشت نوشته است، من به عنوان شهردار تهران روزنامه مشاهده میکنم که جان های مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست میرود.

وی تاکید نمود که اکنون زمان سیاست های انتقامجویانه نیست.

حناچی اضافه کرد: هجوم ویروس کرونا یک واقعیت را برای ما روشن نموده است؛ هیچ شهر یا هیچ ملتی نمیتواند در برابر بحران های دنیای بی تفاوت باشد هرچند که این بحران بسیار از ما دور باشد.

در حالیکه معیار های حکومتداری طی قرن گذشته این بوده است که دنیای فکر کنیم، اما محلی اقدام کنیم، امروز ما باید هم دنیای و هم محلی فکر و اقدام کنیم.

شهردار تهران در ادامه یادداشت خود آورده است، در ایران مدیران شهری با یک بحران بی سابقه در حوزه بهداشت عمومی روبرو هستند. تا دوم آوریل 3160 نفر به خاطر ویروس کرونا فوت نموده و بیش از 50 هزار نفر مبتلا شده اند. سرعت ابتلا هنوز کند نشده و بیشتر آن ها نیز در تهران هستند؛ شهری که من شهردار آن هستم.

بدون شک ما هم می توانیم کار های زیادی انجام دهیم، مانند بسیاری از دیگر کشورها. اما ما داریم در شرایط تحمیل بدترین تحریم های تاریخ عمل می کنیم.

تحریم های ایالات متحده نه تنها افراد و شرکت های آمریکایی را از تجارت قانونی با ایران منع می نماید بلکه این تحریم ها به دلیل فرامرزی بودن همه دیگر کشور ها و شرکت ها را نیز از انجام تجارت مشروع با ایران بازداشته است؛ حتی فروش اقلام دارویی و پزشکی.

در نتیجه این تحریمها، توانایی من و همکارانم برای تامین زیرساخت های پزشکی، لجستیکی و دیگر اقدامات زیربنایی برای مبارزه با این بیماری به شدت کاهش یافته است. ما این ضرر های جانی را هر روز داریم می بینیم درحالیکه می توانستیم شاهد مرگ آن ها نباشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در حقیقت جنگ مالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و امتناع وی از توقف آن مانع کوشش های ما برای مقابله با ویروس کرونا شده است؛ ویروسی که هیچ مرزی نمیشناسد. آیا این به نفع آمریکا است که اپیدمی کرونا همیشگی گردد؟

برای مبارزه بهتر با این بحران های دنیای جدید، احتیاج است که سیاستمداران تشخیص دهند که راستا تعقیب منافع ملی جدا و یا مغایر با منافع دنیای و پاسخگویی مشترک جامعه بین المللی به این بحران ها نیست.

وی در سرانجام تاکید نمود، دنیا نمی تواند مانند این ادامه یابد، اگر رهبران دنیای نتوانند از این فرصت برای تغییر استفاده نمایند همه ما در سراسر دنیا در برابر این بیماری های واگیردار، فجایع زیست محیطی، گرم شدن کره زمین، تروریسم، افراط گرایی شدید و سایر تهدید های مشترک بسیار آسیب پذیر خواهیم بود.

جامعه بین الملل شامل سازمان ملل و نهاد های وابسته به آن در کنار بعضی از رهبران کشور ها از زمان شیوع این ویروس در حال اعمال فشار علیه دولت آمریکا برای تعلیق تحریم ها علیه کشور های مختلف هستند. با این حال دولت ترامپ نه تنها این تحریم ها را متوقف ننموده اسد بلکه تحریم های جدیدی نیز علیه بعضی کشور ها از جمله ایران طی روز های گذشته وضع نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 938

به "حناچی: تحریم ها مبارزه با کرونا را مختل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: تحریم ها مبارزه با کرونا را مختل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید