حبیبی عنوان کرد: طراحی سامانه استعلام الکترونیکی مدرک تحصیلی

به گزارش مجله اندیشه، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهمین گفت وگوی تخصصی وزیر آموزش وپرورش با مدیران کل و روسای ادارات فناوری استان ها، شهرستان ها و مناطق سراسر کشور به تبیین و تشریح فعالیت های دفتر فناوری اطلاعات پرداخت.

حبیبی عنوان کرد: طراحی سامانه استعلام الکترونیکی مدرک تحصیلی

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محمود حبیبی در این نشست که با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیران کل استان ها و روسای ادارات فناوری اطلاعات و به صورت ویدئوکنفرانس و به وسیله شبکه شاد برگزار گردید، با اشاره به اینکه سند تحول آموزش وپرورش راهکارهایی را برای توسعه فناوری نوین پیش بینی نموده است، اظهار کرد: ایجاد موزه و نمایشگاه علم و فناوری در هر یک از شهرستان ها تا سرانجام برنامه ششم، توسعه ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات (اینترانت) در مدارس، فراوری و به کارگیری محتوای الکترونیکی متناسب با احتیاج دانش آموزان و مدارس با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی و الکترونیکی کردن محتوای کتاب های درسی، اصلاح و به روزآوری روش های تعلیم و تربیت،گسترش بهره برداری از ظرفیت آموزش های غیرحضوری و مجازی در برنامه های آموزشی و تربیتی ویژه معلمان، دانش آموزان و خانواده های ایرانی در خارج از کشور، ایجاد شبکه پژوهشی فعال و فراگیر در درون ساختار نظام تعلیم و تربیت و ... از جمله راهکارها این حوزه تا سرانجام برنامه ششم توسعه کشور است.

وی اضافه کرد: استراتژی های فناوری اطلاعات را هم راستا بودن تعریف کلیه پروژه های ICT با یکدیگر، در نظر دریافت معماری اطلاعات مناسب در سازمان، درنظردریافت اولویت های سازمان در تخصیص منابع و بودجه، بنیان گذاری تصمیمات اتخاذ شده در حوزه ICT بر اساس استراتژی های صحیح است.

حبیبی فناوری اطلاعات را ابزاری برای توسعه عدالت آموزشی و برای تحول در دستگاه آموزش وپرورش دانست و توضیح داد: فرزندان ما باید در مدارس مهارت های فناوری اطلاعات را به خوبی فراگرفته و برای زندگی پیروز در جامعه فردا آماده شوند.

وی استراتژی های فناوری اطلاعات در آموزش وپرورش را در حوزه نیروی انسانی، فرآیند یاددهی- یادگیری آموزش زیرساخت، سیاست ها و مدیریت یکپارچه دانست و ادامه داد: هدف های کلان در نظام مدارس هوشمند ایجاد عدالت آموزشی، ایجاد محیطی پویا و جذاب، ارزیابی متناسب بااستعدادها، رشد مهارت های ذهنی، جسمی، عاطفی، توانمندی های اعتقادی، تربیتی، علمی فرهنگیان، اثربخشی و افزایش کارایی، مشارکت خانواده در فرآیند یاددهی - یادگیری و تحول در نظام برنامه ریزی است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهبردهای کلان در نظام مدارس هوشمند را توسعه خلاقیت، شیوه های آموزشی دانش آموز محور، پژوهش، جستجو در پایگاه های اطلاعاتی، به روز بودن معلمان، فناوری اطلاعات در شیوه تدریس، اداره امور مدرسه و افزایش انگیزه شغلی مدیران و معلمان عنوان و اظهار داشت: برنامه های آینده در این حوزه پردازش ابری، Cloud Computing، کتاب الکترونیکی Digital Book vs Text Book واقعیت مجازی و همچنین واقعیت اضافه کرده VRAR to be Learn است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سامانه های آموزش وپرورش ازجمله؛ سامانه حقوق، سامانه پرسنلی، سامانه بکفا، سامانه دانا، سامانه سناد و سامانه یونیت در این مدیریت انجام می گردد، اظهار کرد: در آینده نزدیک این سامانه ها ساماندهی خواهد شد و سامانه جامع یکپارچه منابع انسانی، اقتصادی و دانش آموزی تشکیل خواهد شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سامانه جامع و یکپارچه منابع انسانی را شامل؛ سامانه جامع منابع انسانی، حضوروغیاب، تشکیلات و روش ها، تشکیل پرونده، پرسنلی، جذب و استخدام، پروفایل، کارت پرسنلی، سامانه جامع منابع انسانی، بکفا، نقل و انتقلات، مأموریت، کارگزینی، استمرار خدمت و ارزیابی عملکرد کارکنان برشمرد.

وی سامانه جامع اقتصادی را شامل؛ حقوق و دستمزد، حسابداری، تعهدی، دریافت و پرداخت، اموال و انبارداری، حسابداری مدارس و ذی حسابی مطرح نمود.

حبیبی گفت: امور فنی و راهبری مرتبط با شاد نظیر قابلیت های جدید شاد و ارتباط داده ای آن با سناد و ... راه اندازی سامانه (ticketing)، برنامه ریزی در مورد تهیه محتوای آموزشی برای استفاده از دوره های ضمن خدمت و توانمندسازی معلمان در شاد، طراحی و استقرار اطلس آموزشی و شرایط دسترسی دانش آموزان به شبکه و ابزارهای هوشمند در کشور، طراحی و پیاده سازی زیرسامانه کوچ، طراحی سامانه استعلام الکترونیکی مدرک تحصیلیemt.medu.ir، فرآیند برگزار آزمون های المپیاد و سمپاد پایه هفتم و دهم و اعلام نتایج آن و... از جمله فعالیت های دیگر دفتر فناوری اطلاعات است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1304

به "حبیبی عنوان کرد: طراحی سامانه استعلام الکترونیکی مدرک تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبیبی عنوان کرد: طراحی سامانه استعلام الکترونیکی مدرک تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید