جریمه650 میلیون دلاری اپلیکیشن فیس بوک

به گزارش مجله اندیشه، طبق رای جدید دادگاه فدرال در ایالت ایلینوی آمریکا فیس بوک باید برای استفاده بدون اجازه از فناوری شناسایی صورت در تصاویر کاربران 650 میلیون دلار غرامت بپردازد.

جریمه650 میلیون دلاری اپلیکیشن فیس بوک

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از دیجیتال ترندز، قاضی یک دادگاه فدرال به فیس بوک دستور داد تا 650 میلیون دلار برای تسویه یک شکایت مربوط به فناوری شناسایی صورت پرداخت کند. این در حالی است که مبلغ ذکر شده 100 میلیون دلار بیش از رقم توافق شده است.

قاضی فدرال این پرونده گفت غرامت 550 میلیون دلاری که قبلاً روی آن توافق شده بود، برای تنبیه اشتباهات فیس بوک کافی نیست.

شکایت مذکور در ایالت ایلینوی آمریکا ثبت شده است. این ایالت یکی از سختگیرانه ترین قوانین در این حوزه را دارد و شرکت ها موظف هستند قبل از استفاده از فناوری شناسایی صورت از کاربران اجازه بگیرند. اما در شکایتی که در سال 2015 میلادی ثبت شده،فیس بوک متهم است با استفاده از فناوری شناسایی صورت در قابلیتphoto tag قوانین مذکور را نقض و بدون اجازه افراد فناوری را استفاده کرده است.

طبق رای جدید دادگاه فیس بوک باید به آن دسته از کاربرانش در ایالت ایلینوی که پس از 2011 میلادی از ویژگی مذکور استفاده کرده اند ،650 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

این در حالی است که فیس بوک در سپتامبر گذشته گفت استفاده از فناوری شناسایی صورت روی تصاویر به طور پیش فرض را متوقف خواهد کرد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1164

به "جریمه650 میلیون دلاری اپلیکیشن فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه650 میلیون دلاری اپلیکیشن فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید