فراوری خودرو مشترک مالی میان سه خودروساز ایرانی استارت خورد

به گزارش مجله اندیشه، فراوری خودرو مشترک مالی میان سایپا، ایران خودرو و کرمان خودرو شروع شد. تفاهم نامه همکاری این سه خودروساز ایرانی برای فراوری بن سازه مشترک مالی در حضور وزیر صمت امضاء شد.

فراوری خودرو مشترک مالی میان سه خودروساز ایرانی استارت خورد

بیت ران - محمد فتح اللهی - فراوری خودرو مشترک مالی پروژه ای است که محصول آن را احتمالاً تا اواخر امسال در خیابان ها مشاهده می کنیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خودرو مالی در دو تیپ الکتریکال و بنزینی تا اواخر امسال فراوری و به بازار عرضه می گردد. هر سه خودروساز بزرگ ایرانی یعنی ایران خودرو، سایپا و کرمان خودرو در فراوری این پلت فرم مالی سهیم خواهند بود.

محمدعلی تیموری بعلاوه ادامه داد: خودروی مالی چند ویژگی دارد. اول اینکه پلتفرم این خودرو به صورت مشترک بین سه شرکت سایپا، ایران خودرو و کرمان خودرو فراوری می گردد. این خودرو [محصول بن سازه مالی] به صورت انبوه در این سه شرکت فراوری خواهدشد.

تیموری اضافه کرد: سیستم الکترونیکی این خودرو تماماً در یک ماژول فراوری و عرضه می گردد. از تعدد قطعات و سیستم های الکترونیکی در طراحی آن خودداری می گردد که این موضوع باعث کاهش هزینه و قیمت آن خواهدشد.

خودرو مالی مشترک سبک

وزن خالص تمامی خودروهای فراوریی در کشور، بیش از هزار و 100 کیلوگرم است. اما وزن خودرو مالی مشترک بین ایران خودرو، سایپا و کرمان خودرو بین 800 تا 830 کیلوگرم خواهدبود.

به بیان تیموری مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا این موضوع باعث کاهش قیمت این خودرو می گردد. چرا که فولاد و قطعات الکترونیکی کمتری در آن مصرف خواهدشد.

او اضافه کرد: با توجه به فراوری این خودرو در سه شرکت، تیراژ فراوری آن بالا خواهدبود. همین امر باعث کاهش قیمت قابل توجه این خودرو خواهدشد.

تمام خودروهای با وزن کم و مالی به سمت برقی شدن رفته اند. چرا که وزن کمتر احتیاج به باطری با ولتاژ کمتر و موتور کوچکتر دارد. مصرف انرژی در آن هم کمتر خواهد بود. بر همین اساس، این خودرو به واسطه وزن کمی که دارد قابلیت الکتریکال شدن را دارد.

زمان فراوری و قیمت خودرو مشترک مالی

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در جریان امضاء این تفاهم نامه تأکید کرد که طراحی این خودرو به وسیله سایپا و ایران خودرو انجام می گردد.

خودرو مالی مشترک بین این سه خودروساز ایرانی هم اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. تیموری یادآور شد که هم اکنون ساخت قالب های این خودرو مالی در حال اجرا است.

تیموری اضافه کرد: نمونه های اولیه این خودرو در آذرماه برای انجام تست و دریافت استانداردها فراوری خواهد شد. قطعاً قیمت این محصول با توجه به مالی بودن آن مناسب خواهد بود.

موتور ME16 سایپا و تفاوت های آن با TU5 پلاس ایران خودرو

شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ معرفی گردید / آنالیز فنی شاهین پلاس

پارس خودرو کادیلا با اولین موتور 16 سوپاپ سایپا رونمایی شد / آنالیز تخصصی

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!

منبع: بیت ران
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2263

به "فراوری خودرو مشترک مالی میان سه خودروساز ایرانی استارت خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودرو مشترک مالی میان سه خودروساز ایرانی استارت خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید