بهترین روش ها برای کاهش وزن و سوزاندن چربی!

به گزارش مجله اندیشه، این روز ها مردم بیشتر و بیشتر در حال یافتن راه هایی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی هستند. این می تواند شامل جایگزنی چای سبز به جای خوردن نوشابه باشد. اما واقعا بهترین چای برای کاهش وزن چیست؟

بهترین روش ها برای کاهش وزن و سوزاندن چربی!

به گزارش، مردم در سراسر جهان از چای به عنوان یک نوشیدنی گرم و رفع کننده خستگی لذت می برند. مطالعات زیادی نیز نوشیدن چای را با فواید زیاد مرتبط دانسته اند. برخی از افراد برای بهبود خواب شب چای می نوشند و برخی دیگر برای کمک به مبارزه با چربی شکم از این نوشیدنی دلچسب استفاده می کنند.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack؛ در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا در مورد اینکه چه نوع چای متناسب با سلیقه و نیاز شماست، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چای سبز به دلیل فواید سلامتی آن یکی از بهترین چای ها برای کاهش وزن است. این نوع چای اغلب به عنوان مواد اولیه برای محصولات کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن چای سبز به طور مرتب می تواند متابولیسم شما را تقویت کرده و از کاهش وزن حمایت کند.

یک بررسی سیستماتیک که شامل 14 کارآزمایی کنترل شده بود، اثرات چای سبز بر وزن، شاخص حجم بدن، دور کمر و نسبت لگن به دور کمر را بررسی کرد.

6 کارآزمایی که در خارج از ژاپن انجام شد نشان داد افرادی که چای سبز می نوشند نسبت به افرادی که از این نوشیدنی دلچسب بهره نمی برند، به طور متوسط 0.2 تا 3.5 کیلوگرم بیشتر وزن شان از دست داده اند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که شرکت کنندگان پس از نوشیدن چهار فنجان چای سبز در روز به مدت دو ماه، کاهش معنی داری در وزن بدن، شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر شاهد بودند.

تحقیقات بیشتر نشان داده اند که چای سبز باعث می شود چربی سلول های چربی آزاد شده و سپس توانایی کبد برای تبدیل آن به انرژی را افزایش دهد. شرکت کنندگانی که علاوه بر ورزش منظم چای سبز نیز مصرف کرده بودند، نسبت به آن هایی که فقط ورزش می کردند، به طور متوسط 900 گرم بیشتر وزن از دست داده بودند.

سعی کنید چای سبز را در طول روز، به خصوص قبل و یا در طول هر وعده غذایی برای بالا بردن متابولیسم خود امتحان کنید. نوشیدن چای سبز قبل از ورزش می تواند باعث شود که فرایند چربی سوزی شما موثرتر باشد.

همچنین بخوانید: چای سبز چه خاصیت هایی دارد

سندرم متابولیک را با چای طلایی شکست دهید.

زردچوبه یکی از بزرگترین دارو های طبیعی طبیعت است. از آن جایی که زرد چوبه، تعداد زیادی از ویژگی های سلامتی مانند آنتی اکسیدان، ضد درد، ضد میکروبی را در خود پناه می دهد، این گیاه به عنوان یک ضد التهاب کننده قدرتمند نیز عمل می کند.

مطالعات حاکی از آن است که کورکومین جزء فعال موجود در زردچوبه، باعث کاهش وزن می شود، به همین دلیل است که چای زردچوبه به عنوان یکی از بهترین چای ها برای کاهش وزن شناخته شده است.

یک فراتحلیل سال 2019 شامل 1646 بیمار مبتلا به سندرم متابولیک نشان داد که مصرف کورکومین منجر به کاهش معنی داری در شاخص توده بدنی، وزن، لپتین و همچنین افزایش عمده سطح آدیپونکتین شد. کورکومین هنگام مصرف با فلفل سیاه و چربی های سالم به بهترین وجه توسط بدن جذب می شود. فلفل سیاه قابلیت دسترسی زیستی ترکیبات فعال را افزایش می دهد. به همین دلیل بسکمک از مکمل های زردچوبه دارای فرم انحصاری فلفل سیاه هستند.

زردچوبه اغلب به شکل کپسول موجود است، اما می تواند به عنوان چای نیز مصرف شود. به سادگی شیر نارگیل را با زردچوبه، زنجبیل، دارچین و کمی فلفل سیاه ترکیب کنید. چربی های سالم موجود در شیر نارگیل نیز به شما کمک می کنند تا زرد چوبه را جذب کنید.

کامبوجا یک چای تخمیر شده است که با باکتری ها و مخمر ها ساخته شده است. (همچنین با نام SCOBY شناخته می شود.)

حتما در مورد فواید کامبوجا چیز هایی شنیده اید، برخی از این خاصیت ها شامل ویتامین های گروه B، سم زدایی اسید گلوکورونیک و پلی فنول های سرشار از آنتی اکسیدان است. اما مهم تر از همه این که کامبوجا به عنوان یکی از بهترین چای ها برای کاهش وزن، حاوی باکتری های پروبیوتیک و اسید استیک است. این ترکیبات از نظر علمی به کاهش وزن کمک می کنند.

مطالعات نشان داده اند که پروبیوتیک ها نه تنها می توانند تعداد کالری که شما از غذا جذب می کنید را کاهش دهند، بلکه می توانند بر هورمون هایی که بدن شما در رابطه با اشتها، ذخیره چربی و چاقی ایجاد می کند نیز تأثیر بگذارد. با بهبود تعادل باکتری سالم در دل و روده، شما می توانید عملکرد مدیریت وزن طبیعی خود را در دست بگیرید.

استیک اسید نیز در کاهش وزن موثر تشخیص داده شده است. همچنین به جلوگیری از تمایل بدن برای خوردن و کاهش وزن کلی به وسیله جلوگیری از توانایی بدن برای تشکیل سلول های چربی، کمک می کند. اسید استیک به کاهش نفخ شکم نیز کمک می کند، بنابراین می توانید احساس بهتری بعد از خوردن غذا را تجربه کنید.

اگر طعم غذا های پروبیوتیک را دوست ندارید یا می دانید که وقت ندارید آن ها را در خانه تخمیر کنید، به جای آن ها یک مکمل پروبیوتیک مصرف کنید.

همه ما تمایل وصف ناپذیری برای خوردن غذا های شیرین، شور و یا چرب داریم و اغلب دوست داریم این غذا ها را در رژیم غذایی مان بگنجانیم، اما در برخی از شرایط کنار گذاشتن از مواد غذایی یک اراده فولادی می خواهد و حذف یا محدود کردن این غذا ها اغلب سخت ترین کاری است که در هنگام دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم باید انجام دهیم. خوشبختانه، چای نعناع به عنوان بهترین چای برای کاهش وزن، راهی مؤثر برای مقابله با آن هوس های غذایی ناسالم است.

به نظر می رسد که توانایی چای نعناع در کاهش اشتیاق شما به غذا های ناسالم اغلب مربوط به رایحه و عطر آن باشد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم اعصاب و ارتوپدی نشان داد افرادی که اسانس نعناع را هر دو ساعت یک بار استنشاق می کنند، به طور متوسط 2 کیلوگرم از وزن شان را در هر ماه از دست می دهند. آروماتراپیست ها پیشنهاد کرده اند که رایحه قوی نعناع می تواند به ایجاد واکنش های مهم بویایی مغز که در اشتهای شما تأثیر دارد، منجر شود.

به غیر از اینکه چای نعناع، بهترین چای برای کاهش وزن است، به کاهش اضطراب و استرس نیز کمک می کند. این تأثیرات به نوبه خود تأثیر منفی ای را که سطوح بالای کورتیزول بر سوخت و ساز بدن شما دارد کاهش می دهد. خاصیت تسکین دهنده چای نعناع می تواند برای کاهش وزن شما بسیار مناسب باشد! برای کمک به هضم غذا و دوری از هوس های غذایی ناسالم، چای برگ نعناع را قبل و بعد از غذا بنوشید.

چای اولانگ که به عنوان چای اژد ها سیاه نیز شناخته شده است، یکی از بهترین چای ها برای کاهش وزن است و با کاتچین هایی شبیه به آنچه در چای سبز موجود است، بسته بندی شده است. این کاتچین ها با تقویت توانایی بدن در تجزیه چربی کار می کنند، این می تواند باعث افزایش سطح انرژی و سرعت چربی سوزی شما شود.

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی چینی، اثرات کاهش وزن چای اولانگ را در 102 فرد چاق بررسی کرده است. حدود 70 ٪ از شرکت کنندگان حداقل یک کیلو از وزن شان را از دست دادند این در حالی بود که 22 ٪ از آن ها بیش از 3 کیلو از وزن شان را از دست داده بودند، به همین دلیل محققان به این نتیجه رسیدند که چای اولانگ می تواند روشی مؤثر برای کاهش چربی بدن باشد. آن ها حتی به این اشاره کردند که مصرف طولانی مدت چای اولانگ می تواند به جلوگیری از چاقی کمک کند.

این گونه به نظر می رسد که کاتچین های موجود در چای اولانگ به بدن شما کمک می کنند تا از سلول های چربی برای انرژی استفاده کند. برای درست کردن چای اولانگ هم می توانید آن را به صورت چای کیسه ای تهیه کنید و یا می توانید برگ آن را دم کرده و نوش جان کنید. برای تسریع در چربی سوزی حتی می توانید آن را با چای سبز ترکیب کنید.

برخلاف سایر چای ها، چای سفید قبل از بسته بندی، برداشت و با آفتاب خشک می شود. جالب اینجاست که چای سفید تمایل دارد حاوی غلظت بیشتری از کاتچین ها و پلی فنول ها نسبت به سایر چای های فرآوری شده باشد. این ترکیبات در وهله اول به انسداد سلول های جدید چربی کمک می کنند.

مطالعه ای که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شده است، تأثیر چای سفید بر روی سلول های چربی را در شرایط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار داد. محققان دریافتند که چای سفید حاوی مقادیر زیادی EGCG (اپیگالوکاتچین گالات)، نوعی کاتچین است. این کاتچین به جلوگیری از شکل گیری سلول های چربی کمک می کند، که این به نوبه خود می تواند به کاهش وزن کمک کند. EGCG همچنین به تسریع متابولیسم چربی کمک می کند، سطح انرژی بیشتر و نتایج سریع تری را فراهم می کند.

چای رویبوس با نام های چای قرمز یا چای بوته سرخ نیز شناخته می شود. این چای سرشار از پلی فنول هایی از جمله فلاونوئید ها است که به طور مستقیم با کاهش وزن در ارتباط هستند.

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که روبیبوس با افزایش سطح لپتین می تواند به کاهش وزن کمک کند. لپتین هورمونی است که به مغز شما می گوید شما سیر هستید، بنابراین شما پرخوری نمی کنید. رویبوس به عنوان یکی از بهترین چای ها برای کاهش وزن، حاوی یک ترکیب شیمیایی است که با نام آسپالاتین شناخته می شود. این ترکیب به رفع گرسنگی کمک می کند و احساس سیری طولانی تری را در وجودتان ایجاد می کند.

تحقیقات نشان داده است که میزان آسپالاتین موجود در چای رویبوس به کاهش تولید هورمون های استرس مانند کورتیزول که زمانی که استرس دارید آزاد می شود، کمک می کند. کورتیزول می تواند باعث گرسنگی شود و بدن شما را در ذخیره چربی ترغیب کند، به ویژه اگر منجر به خوردن زیاد و کاهش قدرت اراده شود. نوشیدن چای رویبوس به طور مرتب ممکن است به تسکین سطوح استرس نیز کمک کند.

از آنجا که رویبوس فاقد کافئین است، می توانید در هر ساعت از روز آن را بنوشید. نوشیدن آن با یک وعده غذایی یا وقتی احساس استرس می کنید، عالی است.

چای pu-er بومی استان یون نان چین، نوعی چای سنتی تخمیر شده است. این چای به وسیله اکسید برگ ها پس از خشک شدن و سپس رول شدن، ساخته می شود.

یک مطالعه در سال 2016 اثرات کاهش وزن چای pu-er را بررسی کرده است، در این مطالعه 59 فرد دارای اضافه وزن هر روز این چای را می نوشیدند. محققان دریافتند که مصرف روزانه چای پوئر منجر به کاهش وزن قابل توجه، کاهش BMI و ایجاد پروفایل لیپید ها می شود. پس از گذشت تنها چهار هفته، شرکت کنندگان از دست دادن چربی در بازوها، پا ها و شکم خود را شاهد بودند. شرکت کنندگان همچنین از کاهش اشتها نیز گزارش دادند.

همچنین به نظر می رسد که این چای سودمند، سطح کلسترول کلی بیماران را بهبود می بخشد. برای نوش جان کردن این چای ابتدا برگ ها را به دقت بشویید تا ناخالصی های آن از بین برود، سپس آن را به مدت 2 دقیقه در آب جوش دم کرده و سپس میل کنید.

منبع: آلامتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 935

به "بهترین روش ها برای کاهش وزن و سوزاندن چربی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش ها برای کاهش وزن و سوزاندن چربی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید