برپایی نمایشگاه خط گرافیگ در گالری تار و پود

به گزارش مجله اندیشه، نمایشگاه آثار خط گرافیک فرزاد حسن زاده ساعت 5 بعد از ظهر روز جمعه 19 مهر در گالری تار و پود افتتاح می شود و تا دوم آبان پذیرای علاقمندان و هنردوستان است.

برپایی نمایشگاه خط گرافیگ در گالری تار و پود

فرزاد حسن زاده که گواهینامه درجه 2 هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت و از 20 سال پیش تدریس رشته گرافیک را در دانشگاه های گوناگونی آغاز کرده است در خصوص برگزاری این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: از زمان ابداع خط و نوشتار، تنها یک کاربرد برای آن متصور بوده ایم و آن انتقال مفاهیم و اندیشه هاست.

حسن زاده در عین حال افزود: اما خط برای من دیگر چنین کاربردی ندارد و عنصری متشکل شده از الف های راست قامت و انحناها و نقطه هایی است که در کنار هم، سطوح ترکیب بندی شده ای را به وجود می آورد.

وی که اعتقاد دارد خط دیگر رسانه ای برای درک مطلب نیست، افزود: خط عنصری است که حس زیبایی شناسی بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد لذت و سرخوشی در وی می شود.

این عضو انجمن طراحان گرافیک ایران و عضو هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی فارس ادامه داد: بسیاری از آثار امروزه چون دریای ژرفی هستند که برای فهم آن باید به لایه های عمیق تر آن رسوخ کرد، اما آثار این نمایشگاه یک لایه ای است و ژرفایی برای درک آن وجود ندارد.

حسن زاده با اشاره به این که در روزگار ما تمامی مفاهیم و کانسپت ها نخ نما می شوند، گفت: همواره تلاش داشته ام که تنها از طریق همین لایه سطحی، زیبایی و سرخوشی را به مخاطبان تقدیم کنم.

این هنرمند که تاکنون 27 نمایشگاه انفرادی و جمعی در ایران، امارات، آمریکا، انگلستان و روسیه برگزار کرده است، ادامه داد: خط بکار رفته در بیشتر آثار نمایشگاه خط افراز بوده که تلفیقی آزادانه از خط کوفی و ثلث است و حدود 20 سال از خلق آن می گذرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 460

به "برپایی نمایشگاه خط گرافیگ در گالری تار و پود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه خط گرافیگ در گالری تار و پود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید