برای اولین بار در شهر کرمانشاه انجام شد

به گزارش مجله اندیشه، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از جایگزینی تله رنگی بجای استفاده از سموم شیمیایی در کنترل آفات برای اولین بار در کرمانشاه اطلاع داد.

برای اولین بار در شهر کرمانشاه انجام شد

به گزارش خبرنگاران کرمانشاه؛ دکتر فرامرز رحمتی زاده گفت: برای اولین بار در سطح شهر کرمانشاه عملیات کنترل غیرشیمیایی علیه آفات با استفاده از تله های چسبنده زرد رنگ جاذب آفات اجرا شد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مکانیکی موثر در کاهش جمعیت آفات در چارچوب مبارزه تلفیقی آفات و بیماری ها، استفاده از تله های رنگی چسبنده است که کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با استفاده از آنها اقدام به کنترل مکانیکی آفات نموده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه توضیح داد: به طور کلی استفاده از نوارهای بیولوژیک و چسبناک زرد رنگ یکی از ایمن ترین و کم هزینه ترین روش های مبارزه با آفات به شمار می رود به نحوی که این تله های چسبنده دارای طول موج خاصی بوده و جهت کاستن از آفات و حشراتِ مضر استفاده می گردد.

دکتر رحمتی زاده اظهار داشت: نحوه عمل نوارهای زرد چسبدار به گونه ای است که این تله ها با طول موج رنگی که ایجاد می نمایند حشرات را به سمت خود جلب نموده و موجب چسبیده شدن آفت به سطح نوار می شوند و پس از جذب آفات به روی نوارهای چسبنده، امکان جدا شدن آنها وجود ندارد و به همین دلیل آفات از بین می فرایند.

وی ادامه داد: از این نوارهای زرد چسبنده برای کنترل آفاتی نظیر سفید بالک ها، شته ها، سوسک برگ خوار نارون و ... استفاده می گردد که در این روش بدون اینکه کمترین استفاده ای از سموم شیمیایی صورت بگیرد حشره پس از برخورد با این نوارها به آنها چسبیده و بدون تحرک از بین می رود و از سوی دیگر با بکارگیری تعداد محدودی از نوارهای زرد می توان بسیاری از آفات را نیز ردیابی کرد .

رحمتی زاده در انتها اظهار داشت: عملیات کنترل غیرشیمیایی علیه آفات با استفاده از تله های چسبنده زرد رنگ از سری برنامه ها و اقدامات مجموعه کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری می باشد که با نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسین مربوطه و با همکاری و مشارکت فضای سبز مناطق هشت گانه شهرداری در دست اقدام است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1649

به "برای اولین بار در شهر کرمانشاه انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار در شهر کرمانشاه انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید