تور ارزان ترکیه: بازار عثمانی آنتالیا ترکیه

به گزارش مجله اندیشه، آنتالیا شهری کهن است که در جای جای آن میراث های به جای مانده از گذشته های دور به چشم می خورد.

تور ارزان ترکیه: بازار عثمانی آنتالیا ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

در میانه بازار قدیمی شهر و در محله کاله ایچی، عمارتی قدیمی و موزون دیده می شود که از زمان تسلط عثمانیان تا به امروز پابرجا مانده است.

بازار عثمانی بیندالی که از جاذبه های گردشگری آنتالیا در ترکیه است با شمایل کهن و سنتی خود رهگذران و گردشگران را به خود جذب می کند. بازاری که در آن از ادوار گذشته تا به امروز لباس های زنانه به نام بیندالی را با دوخت زری و رنگ های شاد به نمایش گذاشته تا خریدارانی که برای این پوشش سنتی ارزش قائلند بتوانند آنرا خریداری نمایند. در بازار عثمانی که معماری زیبای خود را تا به امروز حفظ نموده است انواع زیورآلات، ظروف منقوش، سفال و سرامیک نیز وجود دارد.

به راستی که دولت ترکیه آثار تاریخی این کشور را که در معرض تردد گردشگران است به برترین شیوه مدیریت نموده و کاربری مالی مناسبی را برای آنها در نظر گرفته است.

بازار عثمانی یک معماری تاریخی است که جز آثار ملّی این کشور محسوب می شود، امّا با کاربری مالی مناسب در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته تا هم محلی برای اشتغال باشد و هم نمایشگاهی از هنرهای دستی و سنتی ترکیه و در عین حال فیزیک و بنای تاریخی آن به وسیله بخش خصوصی بازسازی، بازسازی و نگهداری شود.

بازار عثمانی با راهروهای باریک و درب هایی که هرکدام به حجره ای گشوده می شوند، آدمی را به ادوار گذشته این سرزمین رهنمون می کند و پای گذاردن در این بازار قدیمی و سنتی یادآور زندگی در قرون و اعصار گذشته این دیار تاریخی است.

بازار عثمانی یکی از جاذبه های گردشگری شهر آنتالیاست که اینک نمایشگاهی از صنایع دستی و دست ساخته های سنتی مردم ترکیه شده است.

ایرج مرادی

در ذیل دیگر عکس های بازار عثمانی آنتالیا ترکیه را می بینید که به وسیله استاد مرادی عزیز به صورت اختصاصی برای سایت نشاط آوران تهیه شده است:

منبع: ای نشات
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1947

به "تور ارزان ترکیه: بازار عثمانی آنتالیا ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: بازار عثمانی آنتالیا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید