اکسپریا 1 مارک 5 سونی ممکن است قیمتی کمتر از نسل قبلی داشته باشد

به گزارش مجله اندیشه، در روزهای اخیر شایعات و حدس های متعددی در خصوص نسل بعدی گوشی پرچم دار سونی یعنی اکسپریا 1 مارک 5 در رسانه های خبری مطرح شده است. به همین دلیل، اکنون چند شایعه تازه در رابطه با سیستم دوربین و قیمت این گوشی تازه منتشر شده که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

اکسپریا 1 مارک 5 سونی ممکن است قیمتی کمتر از نسل قبلی داشته باشد

در حال حاضر انتظارات زیادی در خصوص گوشی اکسپریا 1 مارک 5 وجود دارد، زیرا گوشی هوشمند پرچم دار 2023 سونی قرار است وارد رقابت بسیار سختی با پرچم داران سایر برندها گردد. پیش تر شایعاتی در خصوص سیستم دوربین این گوشی گزارش شده بود و به نظر می رسد که خبرهای تازه ضمن تأیید این شایعات، نشان می دهند که پرچم دار تازه سونی با سیستم دوربین بهبودیافته ای روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد شد.

در همین زمینه، یک افشاگر ناشناس در شبکه اجتماعی ویبو با انتشار پستی اعلام نموده که گوشی هوشمند اکسپریا 1 مارک 5 سونی ممکن است دوربین های جلو بیشتر و دوربین های عقب کمتری داشته باشد. معمولا اطلاعات منتشر شده از این شبکه اجتماعی خیلی واضح نیستند و این موضوع در رابطه با این خبر نیز صدق می نماید. اما همین خبر به وسیله منبع دیگری نیز مطرح شده که بر اساس آن، دوربین های جلوی بیشتر در واقع به سیستم دوربین سلفی بسیار کوچک شایعه شده در پنل جلویی این گوشی هوشمند اشاره می نماید که قبلاً مورد بحث قرار گرفته است.

در حقیقت سونی میخواهد برای اکسپریا 1 مارک 5، از یک فناوری جالب تحت عنوان حفره بسیار کوچک استفاده کند که به آن اجازه می دهد دوربین سلفی را آنقدر کوچک طراحی کند که بگردد آن را در یک فضای بسیار باریک هم تعبیه کرد. البته این خبر می تواند به این معنا باشد که پرچم دار تازه سونی به دوربین سلفی دوگانه (احتمالاً مانند گلکسی زد فولد 4 سامسونگ یا اوپو رنو 3 پرو) مجهز خواهد بود، که در این صورت دیگر شاهد سیستم دوربین سه گانه در قاب پشتی این گوشی نخواهیم بود. در عوض سونی از یک سیستم دوربین دوگانه بهبودیافته نسبت به نسل قبلی در قاب پشتی اکسپریا 1 مارک 5 بهره خواهد برد.

خبر دیگر مربوط به این گوشی ادعا نموده که این شرکت ژاپنی ممکن است از استراتژی کاهش قیمت برای این پرچم دار استفاده کند و آن را با قیمتی کمتر از نسل قبلی خود در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر گوشی پرچم دار فعلی سونی یعنی اکسپریا 1 مارک 4، با قیمت 1600 دلاری در فروشگاه های ایالات متحده آمریکا به فروش می رسد و با مقایسه قیمت آن از زمان عرضه تا به امروز، در می یابیم که روند قیمتی آن صعودی بوده است. اگر سونی اکسپریای 1 مارک 5 در بازه قیمتی احتمالی 1200 تا 1300 دلار عرضه گردد، می تواند رقابت تنگاتنگی با گوشی گلکسی S23 سامسونگ داشته باشد.

جدا از این موضوع، گفته می گردد که سونی اکسپریا 1 مارک 5 از سنسورهای IMX650 و IMX563 سونی به عنوان دوربین تله فوتو و دوربین اولترا واید استفاده خواهد نمود. ظاهراً یک سنسور 48 مگاپیکسلی با میزان 1/1.28 اینچی و پیکسل هایی با میزان 1.22 میکرومتر به عنوان دوربین اصلی این گوشی به انجام وظیفه خواهد پرداخت که شباهت های زیادی با سنسور 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارد.

طبق شایعات پرچم دار تازه سال 2023 سونی مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی OLED خواهد بود که از رفرش ریت 120 هرتزی، HDR، رزولوشن 1644 در 3840، نسبت ابعاد تصویر 21:9 و تراکم پیکسلی 643 ppi پشتیبانی خواهد نمود. در خصوص پردازنده این گوشی اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما گفته می گردد که قدرت پردازشی این گوشی به اسنپدراگون 8 نسل 1 متکی خواهد بود. یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت نیز به عنوان منبع انرژی در این گوشی تعبیه خواهد شد که از شارژ 30 واتی پشتیبانی می نماید.

در حال حاضر تعیین نیست که سونی چه زمانی از گوشی هوشمند پرچم دار تازهش رونمایی خواهد نمود اما اگر طبق روال سال گذشته عمل کند، احتمالاً در اوایل سال 2023 شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2180

به "اکسپریا 1 مارک 5 سونی ممکن است قیمتی کمتر از نسل قبلی داشته باشد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اکسپریا 1 مارک 5 سونی ممکن است قیمتی کمتر از نسل قبلی داشته باشد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپریا 1 مارک 5 سونی ممکن است قیمتی کمتر از نسل قبلی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید