هواوی تاریخ معرفی گوشی تاشوی میت XS 2 را اعلام کرد

به گزارش مجله اندیشه، هواوی در سال 2019 با عرضه میت X وارد بازار گوشی های هوشمند شد. سپس در سال 2020 هم از گوشی میت Xs رونمایی کرد که هر دو گوشی با نمایشگر بیرونی عرضه شدند. هواوی سپس برای میت X2 و X2 4G به بهره گیری از نمایشگر تاشو داخلی روی آورد. حالا بعد از مدت ها انتظار، این شرکت چینی اعلام کرده که جدیدترین گوشی تاشوی خود به نام میت XS 2 را در تاریخ 28 آوریل (8 اردیبهشت) رسما معرفی می کند. در همین رابطه هم یکی از افشاگران بخشی از مشخصات و چند تصویر از این گوشی را منتشر کرده است.

هواوی تاریخ معرفی گوشی تاشوی میت XS 2 را اعلام کرد

در پوستر منتشر شده از طرف هواوی جزئیات خاصی از این گوشی را نمی توانیم ببینیم اما بر اساس نامی که برای آن انتخاب شده، به نظر می رسد نسبت به گوشی میت XS قرار نیست شاهد عملی شدن تغییرات زیادی باشیم. طبق تصاویر منتشر شده، هواوی تصمیم گرفته برای این گوشی بار دیگر از نمایشگر بیرونی استفاده کند و قرار است هواوی میت XS 2 در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش راهی بازار شود.

همانطور که می توانید ببینید، در نمایشگر تاشو یک حفره تعبیه شده که هم در حالتی که نمایشگر باز است و هم در حالتی که نمایشگر بسته است، به عنوان دوربین سلفی می تواند انجام وظیفه کند. همانطور که احتمالا می دانید، نمایشگرهای بیرونی در معرض آسیب های زیادی قرار دارند که بر روی آن لایه های محافظتی زیادی قرار دارند که به لطف همین کار، نمایشگر موردنظر دوام بیشتری نسبت به نسل های قبلی دارد. احتمالا هواوی برای اینکه دوام نمایشگر موردنظر را ثابت کند، نتایج مربوط به تست سقوط را اعلام خواهد کرد.

از دیگر ویژگی های فاش شده از این گوشی می توانیم به بهره گیری از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی اشاره کنیم. در کنار آن هم اولترا واید 13 مگاپیکسلی و تله فوتو 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. این افشاگر مدعی شد که هنوز مشخص نیست کدام چیپست 4G برای این گوشی مورد استفاده قرار می گیرد اما بر اساس گزارش های قدیمی، ظاهرا با کایرین 9000 یا اسنپدراگون 888 روبرو خواهیم شد. همانطور که احتمالا می دانید هواوی به علت تحریم های آمریکا امکان استفاده از تراشه های 5G را از دست داده است. به همین علت چاره ای جز استفاده از نسخه 4G تراشه های دیگر شرکت ها ندارد و همین موضوع در کنار دیگر محرومیت ها، باعث شده که سهم بازار گوشی های هواوی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند و حالا دیگر نام هواوی در بین 10 شرکت بزرگ بازار موبایل دیده نمی شود.

برخی منابع اعلام کرده اند که این گوشی از لولای بهتری استفاده می کند و باید خاطرنشان کنیم لولا یکی از مهم ترین قطعات گوشی های تاشو محسوب می شود. همچنین امیدواریم نسبت به میت XS عمر باتری را ارائه دهد زیرا گوشی موردنظر از عمر باتری بهره مند بود. به نظر می رسد انرژی این گوشی از طرف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و به لطف سرعت شارژ 66 واتی، کاربران برای شارژ کردن باتری لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانند.

در حال حاضر سامسونگ حدود 90 درصد از بازار جهانی گوشی های تاشو را در اختیار دارد و با وجود اینکه طی ماه های گذشته شرکت های زیادی مانند اوپو، ویوو و آنر وارد این بازار شده اند، ولی گوشی های تاشوی این شرکت ها صرفا در بازار چین حضور دارند. در رابطه با هواوی میت XS 2 هم باید بگوییم که با توجه به تحریم های آمریکا، بدون شک قرار نیست راهی بازار جهانی شود و صرفا کاربران چینی می توانند این گوشی را بخرند. با وجود تمام این محدودیت ها، هواوی به طور محدود به ساخت گوشی های هوشمند ادامه می دهد. مدت ها قبل اعلام شد که هواوی قصد دارد بخش موبایل خود را به فروش برساند که هنوز در این زمینه گزارش موثقی منتشر نشده است. اما با توجه به اینکه ظاهرا قرار نیست جو بایدن تحریم های هواوی را لغو کند، احتمالا دیر یا زود شاهد فروش بخش موبایل هواوی خواهیم بود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2100

به "هواوی تاریخ معرفی گوشی تاشوی میت XS 2 را اعلام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی تاریخ معرفی گوشی تاشوی میت XS 2 را اعلام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید