اطلس غذای ایرانی در اصفهان رونمایی شد

به گزارش مجله اندیشه، همزمان با افتتاح جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری ، تندیس اطلس غذای ایرانی و سند راهبردی مطالعات غذای ایرانی در اصفهان رونمایی شد.

اطلس غذای ایرانی در اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، ظهر امروز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان و مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان های تهران، قم، البرز و مرکزی، جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با هدف احیای غذاهای بومی محلی ایران در کاخ موزه چهلستون افتتاح شد.

این جشنواره که با حضور هنرمندان و آشپزان 5 استان برگزار گشت، انواع غذاهای سنتی، آش های محلی و دم نوش های گیاهی به نمایش درآمد که فرصت مغتنمی برای احیای غذاهای فراموش هشده هر منطقه بود که با استقبال خوبی از سوی گردشگران داخلی و خارجی روبرو شد.

همزمان با افتتاح جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری ، تندیس اطلس غذای ایرانی و سند راهبردی مطالعات غذای ایرانی در اصفهان رونمایی شد.

ستار کیانپور دبیر اجرایی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره شروع یک اقدام ملی است که سازمان میراث فرهنگی با هدف بهره گیری از این فرصت گردشگری به عنوان میراث ناملموس به دنبال توسعه این صنعت در مناطق مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه صنعت غذا و سفره ایرانی می تواند یکی از زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در کشور باشد که نیازمند کار تشکیلاتی است، افزود: جشنواره غذای ایرانی با هدف فکر زندگی سالم، ارتباط غذای سالم با محیط زیست و ایجاد کسب و کار در حوزه صنعت غذایی به دنیال احیای غذاهای بومی محلی و ایجاد پویایی در اقتصاد کشور است.

دبیر جشنواره با بیان اینکه یکی از اهداف مهم این جشنواره تکیه بر روزی حلال و سالم است، گفت: در آینده ای نزدیک جایزه رزق حلال به احیاگران غذاهای بومی محلی ایرانی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه یک پنجم هزینه سفر هر گردشگر بحث غذا و خوراک است، شرح داد: چشم انداز برندسازی غذای ایرانی و گردآوری اطلس جامع غذای ایرانی است

به گزارش خبرنگاران، جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری از 11 تا 13 آذرماه در باغ موزه چهلستون در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 816

به "اطلس غذای ایرانی در اصفهان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلس غذای ایرانی در اصفهان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید