ارسال نخستین ماهواره هواشناسی جهان به مدار طلوع خورشید

به گزارش مجله اندیشه، سازمان علم و فناوری هوافضای چین در نظر دارد 2 ماهواره هواشناسی دیگر را در سال 2021 پرتاب کند؛ یکی از ماهواره های برنامه ریزی شده نخستین ماهواره هواشناسی جهان در مدار طلوع خورشید خواهد بود.

ارسال نخستین ماهواره هواشناسی جهان به مدار طلوع خورشید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، سازمان علم و فناوری هوافضای چین در نظر دارد 2 ماهواره هواشناسی دیگر را در سال 2021 پرتاب کند.

یکی از ماهواره های برنامه ریزی شده (Fengyun-3E (FY-3E نام دارد؛ این پنجمین عضو از ماهواره های سری Fengyun-3 کشور در مدار قطبی و نخستین ماهواره هواشناسی جهان در مدار طلوع خورشید خواهد بود.

ماهواره Fengyun-2 Dاولین ماهواره هواشناسی چین است که اکتبر سال 2004 به فضا و مدار زمین فرستاده شد.

از آنجایی که نور خورشید در مدار طلوع خورشید همیشه بر روی ماهواره می درخشد، می تواند از صفحات خورشیدی خود استفاده مداوم کند. به گفته سازمان علم و فناوری هوافضای چین، ماهواره FY-3E دقت و کارایی پیش بینی عددی جهانی را بهبود می بخشد.

ماهواره دیگر (Fengyun-4B (FY-4B است که دومین ماهواره زمین شناسی زمینی سری Fengyun-4 خواهد بود. چین ماه دسامبر سال 2016، یک ماهواره آزمایش علمی به نام FY-4A را به فضا پرتاب کرد.

از اوایل سال 1969، چین شروع به دریافت، پردازش و استفاده از داده های ماهواره های خارجی هواشناسی کرد؛ در همین حال این کشور در حال توسعه سیستم ماهواره ای هواشناسی خود است.

در طول 50 سال گذشته، خدمات هواشناسی چین پیشرفت بزرگی داشته است؛ تا به امروز این کشور در مجموع 17 ماهواره هواشناسی Fengyun راه اندازی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1181

به "ارسال نخستین ماهواره هواشناسی جهان به مدار طلوع خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال نخستین ماهواره هواشناسی جهان به مدار طلوع خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید